5/5 - (1 امتیاز)

چرخ گوشت از عمده دستگاه هایی است که به عنوان ضروری ترین و شاید بتوان گفت مهم ترین دستگاه در مصارفی خانگی و صنعتی تلقی می شود که روزانه مورد استفاده متماد قرار می گیرد. ( البته این مورد بیشتر برای مصارف صنعتی صدق می کند و در مدل های خانگی کمتر بکار می آید ) از وظیفه ی اصلی این محصولات، چرخ کردن گوشت است. حال فرض کنیم که کار چرخ کردن گوشت به درستی صورت نپذیرد و گوشت در هنگام چرخ شدن له شود. به نظرتان ممکن است چه مشکلی در این محصول رخ داده باشد که این چنین خروجی را برای مصرف کننده ارائه می دهد؟ در نظر داریم تا در مقاله ( دلایل له شدن گوشت در چرخ گوشت چیست؟ ) به بررسی این موضوع و علت های آن بپردازیم، پس همراه ما باشید. 

برای ارتباط با ما جهت خرید، تعمیر و مشاوره در خصوص دستگاه چرخ گوشت، با شماره های زیر تماس بگیرید:
نمایندگی مرکزی: 02166055298 | 02166086997
نمایندگی غرب: 02144870324 | 02144870995
نمایندگی شرق: 02177084273 | 02177089678
تلفن همراه : 09128008209

چرخ گوشت ها در انواع و شکل های مختلفی موجودند که بسته به نیاز و شرایط کاری خود باید مناسب ترین دستگاه را انتخاب نمایید. این محصولات در مدل خانگی و صنعتی تولید می شوند که البته فعالیت اصلی ما در وب سایت charkhegosht.com بر نوع صنعتی آن متمرکز می شود. در بررسی برای چرخگوشت های صنعتی ابتدا به مدل تسمه ای و گیربکسی آن ها اشاره می شود که این محصولات در سایز های 12، 22، 32، 42 و سایز سفارشی 52 موجودند.

چرخ گوشت های تسمه ای و گیربکسی، با طراحی رومیزی و ایستاده هستند که می توانند عهده دار نیاز مشاغلی نظیر: قصابی ها، مراکز تهیه غذا، کبابی ها و … باشند. مدل تسمه ای این محصولات را باید اینگونه تعریف نمود، دستگاهی است که می تواند همزمان مواد آبدار مانند پیاز و نخود را همراه گوشت چرخ کند درصورتیکه این کار با استفاده از دستگاه گیربکسی امکان پذیر نخواهد بود. 

چرخ گوشت

از عمده دلایل له شدن گوشت در چرخ گوشت: 

همانطور که در بالا نیز به این موضوع اشاره کردیم، وظیفه ی اصلی این دستگاه، چرخ کردن گوشت است ولی اگر نتواند این کار را خوب انجام دهد، بستگی به یکسری ایرادات و مشکلات دارد که قابل حل خواهد بود. بسیاری از افراد در مواجه شدن با این مشکل فکر می کنند دستگاه دچار مشکل جدی شده و قابل حل نیست. این فکر کاملاً اشتباه است. در ادامه شما را با راه حل های اساسی که سبب برطرف شدن این عیب می شود، آشنا می سازیم. 

از عمده دلایل خوب چرخ نگرفتن گوشت به:

  • نصب و مونتاژ اشتباه 
  • کند بودن تیغه یا از کار افتادگی قطعات
  • مسدود بودن لوله چرخ گوشت
  • وجود موادی با خاصیت کشسانی بالا
  • چربی زیاد یا نرم بودن گوشت
  • خرابی واشر ها
  • وارد کردن فشار بیش از حد به دستگاه، مربوط است. 

– نصب و مونتاژ اشتباه 

زمانی که این دستگاه ها را می خرید، باید مواظب باشید که در هنگام اتصال قطعات به یکدیگر، به درستی این کار انجام شده باشد، اتصال نادرست قطعات موجب درست چرخ نشدن و یا له شدن گوشت در زمان چرخ گیری خواهد شد. 

– کند بودن تیغه یا از کار افتادگی قطعات

از دیگر دلایل درست چرخ نکردن گوشت، کند شدن تیغه می باشد. توجه داشته باشید که چرخ گوشت از جمله دستگاه هایی است که نیاز به نگهداری درست و توجه بسیار را دارد اگر این عمل به خوبی صورت نپذیرد و یا عمر مفید دستگاه به پایان رسیده باشد، ممکن است که گوشت در هنگام چرخ گرفتن له شود. برای جلوگیری از این کار نیاز به سرویس ماهانه ی دستگاه است و در صورتی که مشکلی در هر جزء از قطعات پیش بیاید لازم است که آن قطعه تعویض گردد. مثلاً تیغه از جمله این قطعات می باشد که در صورت کند شدن نیاز به تعویض خواهد داشت. توجه داشته باشید که چرخ گوشت های صنعتی فارغ از دستگاه های خانگی چون به صورت مکرر از آن ها استفاده می شود، بنابراین نیاز به سرویس بیشتر و دقت در نگهداری بالاتری را خواهند داشت. 

– مسدود بودن لوله چرخ گوشت

گاهی اوقات پیش می آید که در گوشت تکه های بسیار کوچکی از استخوان وجود دارد که قابل مشاهده توسط چشم نبوده و با وارد شدن به دستگاه چرخ گوشت سبب بروز اختلالاتی در این دستگاه خواهد شد. به این صورت که این شی سخت وارد دستگاه شده و باعث می شود که به موتور آن در زمان چرخ گرفتن فشار زیادی وارد شود. در بسیاری از مواقع این کار سبب سوخته شدن موتور نیز می شود.

 چرخ گوشت صنعتی

– وجود موادی با خاصیت کشسانی بالا

توجه داشته باشید که در زمان چرخ گرفتن گوشت، از ریختن گوشت هایی همراه با پوست و یا رگ به چرخ گوشت خودداری نمایید چرا که این مواد باعث می شود که عمل چرخ گرفتن به درستی انجام نشود. گوشتی را که می خواهید چرخ بگیرید نباید نرم و حالت کشسانی داشته باشد. همچنین مواظب باشید که همراه گوشت تکه های استخوان نیز وجود نداشته باشد. 

– چربی زیاد یا نرم بودن گوشت

چربی زیاد گوشت باعث می شود که دستگاه کارکرد درستی نداشته و خوب گوشت را چرخ نگیرد. از نکاتی لازم دیگر در چرخ کردن گوشت این است که گوشت را باید به تکه های کوچک تری تقسیم کرد. 

– خرابی واشر ها

از فواید سرویس کاری به زمان دستگاه این است که جلوی خرابی واشر ها را می گیرد. واشر ها پشت قسمت حلزونی قرار گرفته اند که در صورت بروز مشکل آن ها، چرخش تیغه پایین آمده و جلوی چرخ کردن صحیح گوشت را می گیرد. 

وارد کردن فشار بیش از حد به چرخ گوشت

کارکردن دستگاه برای ساعت های طولانی سبب وارد شدن فشار زیادی به آن خواهد شد. در واقع از علت های اصلی خاموش شدن ناگهانی چرخ گوشت نیز همین مورد است. 

توجه داشته باشید که تا زمانیکه مواد گوشتی قبلی از دستگاه خارج نشده اقدام به وارد کردن گوشت جدید برای چرخ به دستگاه نکنید. وارد کردن مواد به چرخ گوشت به صورت پیاپی و با فشار زیاد، دستگاه را با اختلال مواجه می سازد. تمامی این موارد در طولانی مدت موجب ضعیف شدن محصول و عملکرد نادرست آن خواهد شد.  

در صورت مشاهده ی هر نوع مشکل در دستگاه چرخ گوشت لازم و ضروری می دانیم که حتماً دستگاه را به یکی از مراکز معتبر در زمینه ی تعمیر ارسال کنید. چرا که بدون داشتن اطلاعات کافی و همچنین دانش لازم در این زمینه و دست کاری دستگاه به صورت خودسرانه، سبب ایجاد مشکل بزرگ تر و در بسیاری از مواقع آسیب جدی و جبران ناپذیری به دستگاه خواهد شد. 

از جمله مراکز معتبر، فروشگاه چرخ گوشت است که علاوه بر فروش، به تعمیر و تعویض قطعات چرخ گوشت نیز می پردازد. در این مجموعه کلیه دستگاه های چرخ گوشت در مدل های مختلف و با برند های متفاوت از جمله :

    • چرخ گوشت الکتروکار
    •  امگا
    • امگا ایتالیا
    • مینروا
    • چگا
    • براکس
    • فیمار 
    • AMB وجود دارد که با بهترین قیمت عرضه می گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.  

 

سوالات متداول

آیا چرخ کردن پیاز و برخی میوه‌ها سبب مشکل برای چرخ گوشت می شود؟

در بالا نیز به این موضوع اشاره کردیم چرخ گوشت تسمه ای این قابلیت را دارد که مواد آبدار را چرخ بگیرد. ولی در چرخ گوشت گیربکسی و خانگی این موضوع امکان پذیر نیست و با انجام این عمل قطعات داخلی دچار مشکل خواهند شد. توجه داشته باشید که این مواد به راحتی از دستگاه خارج نمی شوند.

دستگاه چرخ گوشت در هر بار کار کردن نیاز به روشن بودن چه بازه زمانی را دارد؟

حداکثر 10 دقیقه در هر بار. لازم است بعد از هر 10 دقیقه کار کردن با چرخ گوشت، دستگاه را برای چند دقیقه خاموش کنید و دوباره مجدداً اقدام به استفاده از آن نمایید.

تیغه ی چرخ گوشت هر چند وقت یکبار نیاز به تیز کردن دارد؟

به طور متوسط هر سه ماه یکبار.

استفاده طولانی مدت از دستگاه چه مشکلی را پدید می آورد؟

سبب بروز فشار بسیار زیاد به موتور شده که در طولانی مدت باعث می شود عملکرد اولیه خود را از دست بدهد.

اگر در زمان روشن بودن چرخ گوشت، دستگاه خالی بماند چه اتفاقی می افتد؟

دور موتور بالا رفته و موجب بروز گرما و فرسایش خواهد شد.

بهترین مجموعه برای تعمیر دستگاه کدام است؟

قبلا به این موضوع اشاره کردیم که مجموعه چرخ گوشت از بی نظیر ها در زمینه تعمیر و تعویض قطعات است که با تماس با این مجموعه و بیان مشکل دستگاه، راهنمایی های لازم به شما خواهد شد.

هزینه تعمیر چرخ گوشت چقدر است؟

هزینه ی تعمیر را نمی توان به طور کلی گفت چرا که بستگی به ایراد پیش آمده و خسارت احتمالی و هزینه ی در برگرفته خواهد داشت.

آیا این 7 دلایل علت اصلی له شدن گوشت در چرخ گوشت است؟

این دلایل از مشکلات اصلی تلقی می شوند ولی ممکن است احتمالات دیگری نیز وجود داشته باشد که نیاز به بررسی را می طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *