4/5 - (3 امتیاز)

ما در این مقاله در نظر داریم تا بهترین راه برای تمیز کردن چرخ گوشت را به شما آموزش دهیم. چرخ گوشت از مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات آشپزخانه ی صنعتی است که در جهت استفاده برای تهیه انواع غذاها در مشاغل مختلف مانند کبابی ها، قصابی ها، فروشگاه ها و … بکار می رود. این دستگاه صنعتی روزانه مورد استفاده بسیار قرار می گیرد بنابراین نظافت آن از نکاتی ست که بسیار حائز اهمیت می باشد. کارایی این دستگاه ها چون برای محیط های بزرگ است و روزانه افراد زیادی از تهیه گوشت چرخ کرده گرفته در قصابی و فروشگاه تا تهیه یک کباب دلچسب ایرانی در کبابی با این دستگاه سروکار دارند، لازم و واجب است تا در پایان روز کاری به نظافت این محصولات بپردازند. چنانچه نظافت و تمیزی آن ها بدرستی انجام نشود موجب رشد باکتری و میکروب ها در دستگاه چرخ گوشت می گردد که عاملی برای بروز بیماری در فرد خواهد بود. 

چرخ گوشت

بهترین راه برای تمیز کردن چرخ گوشت کدام است؟

توصیه ای که برای شما داریم این است که بلافاصله پس از اتمام کارتان با چرخگوشت شروع به تمیز کردن آن نمایید. اجرای این عمل بلافاصله پس از پایان کار باعث می شود تا کار تمیز کردن آن راحت تر شود، ولی اگر این کار با فاصله صورت گیرد ممکن است تمیز کردن کمی دشوارتر انجام شود.

در صورت نظافت دیرهنگام، تکه گوشت های کوچک باقی مانده در دستگاه سفت شده و جدا کردن آن ها کار سختی خواهد بود. بنابراین بهتر است که در پایان کار با دستگاه به تمیز کردن آن بپردازید. 

خب در ادامه مراحل و روش هایی را به شما معرفی می کنیم که کار نظافت را برای شما راحت تر می نماید. 

1. استفاده از تکه نان برای تمیز کردن چرخ گوشت 

همیشه در هنگام چرخ گرفتن گوشت، تکه های کوچکی از این مواد در داخل چرخ گوشت می ماند که برای خارج کردن آن ها بهتر است از نان استفاده کنید.

نان را به تکه های کوچک تقسیم کنید همانند گوشت و سپس در داخل دستگاه مثل مراحل چرخ کردن بریزید. این کار باعث می شود تا تکه های ریز گوشت باقی مانده به راحتی همراه این نان ها خارج شود. 

2. جدا کردن قطعات جدا شدنی

بعد از چرخ گرفتن تکه های نان بهتر است که قطعاتی که در دستگاه قابلیت جدا شدن را دارند، جدا کنید. برای این کار ابتدا دستگاه را از برق قطع کنید و قطعات را به آرامی جدا سازید. بهتر است که قطعات را به صورت جداگانه تمیز نمایید. همچنین در حین تمیز کردن نیز مراقب باشید که آسیبی به دست و یا قطعه وارد نشود.

برای انجام این کار بهتر است تا به دفترچه ای که همراه چرخ گوشت قرار دارد، مراجعه نمایید. 

3. تمیز کردن قطعات و بدنه چرخ گوشت 

چربی قطعات چرخ گوشت بسیار بالاست و دستمال کشیدن آن ها سبب از بین رفتن این چربی نخواهد شد. بهتر است که تشتی با محلول آب و مواد شوینده آماده کنید و این قطعات را در آن بخیسانید. اجازه دهید که خوب خیس شوند سپس پس از تمیزی و شست و شوی با یک دستمال نیز آن ها را تمیز کنید. 

برای بدنه هم لازم است که از دستمال مرطوب استفاده نمایید و تمام لکه های ایجاد شده را به خوبی تمیز کنید. 

4. خشک کردن قطعات 

قطعات پس از شسته شدن باید خشک شوند. برای این کار بهتر است که از یک دستمال تمیز استفاده کنید و پس از خشک کردن با دستمال برای اطمینان خاطر از خشکی قطعات، آن ها را در دمای اتاق بر روی یک پارچه پهن کنید. 

اگر قطعات به خوبی خشک نشوند و درون دستگاه قرار گیرند، دچار زنگ زدگی خواهند شد. 

شست و شوی چرخ گوشت

چند نکته در تمیز کردن چرخ گوشت

  • در تهیه محلول آب و مواد شوینده، کمی نمک دریایی (نمک دانه درشت) به آن اضافه نمایید تا میکروب زدایی را نیز انجام دهد.
  • تمیز کردن دستگاه باید بلافاصله پس از اتمام کار انجام شود تا سبب چسبیدن مواد گوشتی به دستگاه و بدنه و تمیز کردن دشوار آن نشود. 
  • هرگز از الکل، تینر یا بنزین برای تمیز کردن قطعات استفاده نکنید. 
  • بدنه ی دستگاه با استفاده از دستمال مرطوب باید تمیز شود چرا که باقی ماندن چربی و گوشت بر روی بدنه سبب تجمع رسوب می شود. هرگز برای تمیز کردن بدنه آن را مستقیم زیر شیر آب قرار ندهید چرا که باعث سوخته شدن دستگاه خواهد شد. 
  • به قسمت های موتور دستگاه صدمه ای وارد نسازید چرا که عملکرد چرخگوشت را با مشکلاتی همراه می کند. 
  • در هنگام تمیز کردن قطعات چرخ گوشت مراقب دستانتان باشید تا آسیبی به آنها وارد نشود. 

قیمت انواع چرخ گوشت

قیمت انواع چرخ گوشت را از ما بخواهید! ما در مجموعه ی بزرگ چرخ گوشت در تلاش هستیم تا زمینه ای را فراهم سازیم تا همه ی افراد نیازمند به این دستگاه ها به راحتی بتوانند خرید خود را انجام دهند. علاوه بر کار خرید، تعمیر و تعویض قطعات چرخ گوشت نیز دیگر فعالیت های این شرکت است که توسط حرفه ای ترین افراد صورت می پذیرد. همچنین قطعات چرخ گوشت نیز به صورت اصل با بهترین قیمت از تیغه گرفته تا پنجره، گلویی و …  عرضه می شوند. 

برای ارتباط با ما جهت خرید، تعمیر و مشاوره در خصوص دستگاه چرخ گوشت، با شماره های زیر تماس بگیرید:
نمایندگی مرکزی: 02166055298 | 02166086997
نمایندگی غرب: 02144870324 | 02144870995
نمایندگی شرق: 02177084273 | 02177089678
تلفن همراه : 09128008209

در این مجموعه می توانید انواع چرخ گوشت الکتروکار، چرخ گوشت امگا، چرخ گوشت امگا ایتالیا، چرخ گوشت چگا، چرخ گوشت براکس و … را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به خرید به روش اینترنتی، حضوری و تلفنی اقدام نمایید. کاربران در زمان خرید این محصولات کاربردی نیاز به مشاوره دارند که ما این راهنمایی ها را در قالب پرسش و پاسخ برای تان ارائه داده ایم. 

 

سوالات متداول

کاربرد پنجره چرخ گوشت چیست؟

پنجره ی چرخ گوشت که در مدل سوزنی، کبریتی و نخودی تولید می شود تعیین کننده سایز مورد نظر برای چرخ گرفتن گوشت است.

اجزای چرخ گوشت چه قطعاتی هستند؟

طوقه، فیلتر، موتور، چرخ دنده، محفظه، اهرم ثابت کننده، جاگلویی و گلویی، سینی، تیغه، پنجره، مارپیچ

برای تمیز کردن چرخ گوشت از چه موادی استفاده نماییم؟

محلول آب و مواد شوینده به غیر از الکل، تینر یا بنزین.

در صورتیکه قطعات به خوبی خشک نشوند و درون دستگاه قرار بگیرند، چه مشکلی پدید می آید؟

دچار زنگ زدگی می شوند.

برای تمیز کردن بدنه از چه موادی استفاده نماییم؟

برای بدنه لازم به استفاده از مواد خاصی نیست چرا که با یک دستمال نرم و مرطوب می توان به راحتی این کار را انجام داد تا سبب ایجاد خط بر روی بدنه نشود.

بهترین زمان برای تمیز کردن چرخ گوشت؟

بهتر زمان برای تمیز کردن چرخ گوشت، بلافاصله پس از استفاده از دستگاه است چرا که کار تمیز کردن به راحتی انجام می شود و اگر مدت زمان زیادی از این کار بگذرد سبب سفت شدن مواد گوشتی باقی مانده در دستگاه و تمیز کردن دشوار آن می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *