5/5 - (1 امتیاز)

همه ی ما یک آشنایی کوتاه از دستگاه چرخ گوشت را داریم و قابلیت ها و عملکرد این محصول را می شناسیم. دستگاه چرخ گوشت هم همانند سایر تجهیزات در ابتدا ساختار بسیار ساده ای داشته که رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی و نیاز های مختلف انسان به استفاده از این دستگاه در تهیه یک غذای پروتئینی مورد نیاز، شاهد شکل تکامل یافته آن در استفاده های راحت تر هستیم که از شما دعوت به مطالعه ی داستان جذاب و متفاوت از اختراع چرخ گوشت می کنیم تا با سیر تکاملی این محصول کاربردی آشنا شوید. 

تعریف چرخ گوشت

چرخ گوشت وسیله ای در جهت خرد کردن تکه های گوشت و  چرخ گرفتن این فرآورده ی پروتئینی موردنیاز بدن است که در نوع دستی و برقی موجود می باشد. یک دستگاه چرخ گوشت صنعتی برحسب قدرت ( وات )، سرعت، توان موتور و وزن سنجیده می شود. امروزه شاهد تنوع عظیم و مختلف از این دستگاه ها به بازار هستیم که در تأمین غذای انسان بسیار پرکاربرد و پر استفاده تلقی می شوند. 

قدرت چرخگوشت بر اساس وات اندازه گیری می شود. ملاک کیفیت برای بسیاری از مصرف کنندگان قیمت دستگاه است. فلزی بودن و سنگین بودن دستگاه از دیگر مواردیست که کاربران در انتخاب یک محصول با کیفیت، آن را معیار قرار می دهند. 

این دستگاه با استفاده از گیربکس و چرخ دنده، دور بسیار بالای آرمیچر را پایین آورده و سبب ایجاد قدرت بسیار زیاد در ماردون پیچشی می گردد. این کار موجب می شود تا گوشت با فشار بسیار زیادی به سمت تیغه که در قسمت انتهای مارپیچ گوشت قرار دارد برود و کار برش دادن را انجام دهد و سبب بیرون رفتن گوشت از شبکه فولادی گردد. 

در ابتدای تولید این دستگاه ها از جمله مدل برقی آن ها، حوادث بسیاری به خاطر گیر کردن انگشت دست در بین مارپیچ و قطع شدن آن صورت گرفت که سبب شد تا افراد در پی استاندارد کردن آن برآیند و گلویی چرخ گوشت را طوری قرار دهند که دست کودک به ماردون یا مارپیچ دستگاه نرسد. برای همین لوله ارتفاع را زیاد و همچنین گلویی را تنگ کردند. 

امروزه شاهد تولید گروه های متعددی از برند ها به بازار بوده ایم که ملاک اولیه تمامی آن ها کیفیت بوده است. 

چرخ گوشت

با داستان جذاب و متفاوت از اختراع چرخ گوشت آشنا شوید:

انسان های گذشته برای تأمین غذای روزانه ی خود نیاز به وسیله ای داشتند تا بتوانند گوشت شکار شده را به قطعات کوچک تر تقسیم کنند. به تدریج با تنوع زیاد در غذاها، بشر به این فکر فرو رفت تا دستگاهی را بسازد که بتواند نیاز بدن را به پروتئین های لازم، با خرد کردن گوشت به قطعات کوچک تر تأمین نمایند. به همین منظور وسیله ای به نام هاونگ اختراع بعدی انسان بود که شبیه به کاسه ای توخالی برای قرار دادن گوشت درون آن و وارد کردن ضربات متعدد برای کوبیدن و له کردن گوشت در جهت طبخ بهتر بکار می رفت. 

برای ارتباط با ما جهت خرید، تعمیر و مشاوره در خصوص دستگاه چرخ گوشت، با شماره های زیر تماس بگیرید:
نمایندگی مرکزی: 02166055298 | 02166086997
نمایندگی غرب: 02144870324 | 02144870995
نمایندگی شرق: 02177084273 | 02177089678
تلفن همراه : 09128008209

دانش انسان در کنار عقل هوش با درایت آن، موضوعی در جهت اختراع بزرگ تر یعنی دستگاه چرخگوشت بود که در قرن 19 شاهد تحول عظیم در این صنعت بوده ایم و به طوریکه با میل انسان به راحتی بیشتر و بازدهی بهتر، اولین دستگاه چرخ گوشت توسط یک فرد آلمانی به نام کارل فردریش کریستین لودویگ فرایر دریس فون زوربرون اختراع شد. این چرخ گوشت، مدل دستی و ساختار بسیار ساده ای داشت و عملکرد آن به این صورت می بود که با چرخاندن دسته، گوشت را به شکل خمیری تبدیل می کرد. تیغه ی فولادی قرار داده شده بر روی دستگاه به شکل حلزونی می بود و گوشت را توسط میله به سمت جلو هدایت می کرد. خروج گوشت در این چرخگوشت دستی با استفاده از فیلتر های با سطح سوراخ سوراخ انجام می شد. 

بعد از جنگ جهانی دوم نیز مخترعان آمریکایی موفق به ساخت اولین چرخ گوشت برقی به دنیا شدند. این محصول را کمپانی به نام جنرال موتورز ساخت که در مقابل قیمت بسیار بالای آن ها، این چرخگوشت های برقی صدای بسیار زیادی هم تولید می کردند. معایب این دستگاه، بازدهی بسیار پایین آن بود که نمی توانست بازخورد ایده آل را برای مخاطب داشته باشد. با ورود کشور ژاپن و تولید کنندگان این کشور برای ساخت چرخگوشت برقی، این محصول تبدیل به وسیله ای تکمیل تر با قیمت مقرون به صرفه تر، بازدهی بیشتر و صدای کمتری شد. 

چرخ گوشت دستی

 

تقسیم بندی چرخ گوشت ها بر اساس توان

ساختمان چرخگوشت ها به انواع زیر تقسیم بندی می شود:

  • صفحه قیفی: این صفحه گوشت خورد شده در آن قرار می گیرد. 
  • محفظه گوشت
  • اهرم: گوشت با استفاده از این اهرم به سمت محفظه هدایت می شود. 
  • محور خرد کننده یا غلتک گوشت
  • تیغه‌ ی چرخ‌گوشت: دارای سه یا چهار پر است.
  • پنجره که محل خروج گوشت بر اساس سایز های مختلف می باشد. در واقع پنجره، گوشت را به شکل های مختلف در می آورد. 
  • کلاهک
  • پنجره‌ی لوله‌ ای A و B
  • محور چرخ دنده‌ ی اصلی: باعث چرخش دنده‌ی مارپیچی می شود. 
  • چرخ دنده‌ی D: سبب کاهش دور موتور شده و آن را به محور چرخ‌ دنده‌ی اصلی انتقال می دهد. 
  • راهنما یا کانال تهویه
  • موتور چرخ‌گوشت
  • جاروبکها 
  • فنر نگهدارنده

ساختمان چرخگوشت های پیشرفته به این شکل است که دارای کلیدی برای گردش موتور به صورت معکوس می باشد. به این صورت که اگر مشکلی برای چرخ کردن گوشت پیش بیاید، با زدن این کلید، چرخش دستگاه برعکس شده و می توان این مشکل را برطرف کرد.

انواع دستگاه چرخ گوشت 

دستگاه چرخ گوشت به انواع خانگی، تسمه ای و گیربکسی تقسیم می شود. 

چرخ گوشت خانگی: وسیله ای کاربردی و طراحی شده در ابعاد کوچک است که برای مصارف کم مانند منازل قابلیت استفاده را دارد. این دستگاه ها در ابعاد کوچک طراحی می شوند و برای مصارف کم حجم مناسب می باشند. 

چرخ گوشت تسمه ای: چرخگوشت های تسمه ای گونه ای از چرخگوشت های صنعتی هستند که برای چرخ گرفتن گوشت و همچنین مواد آبدار قابلیت استفاده را دارند. این محصولات نسبت به چرخ گوشت گیربکسی از سرعت بالاتری برخوردارند ولی قدرت کمتری نسبت به این دستگاه ها دارند. 

چرخگوشت گیربکسی: قدرت بالاتر این محصولات نسبت به مدل های تسمه ای قابل توجه است. طراحی آن نیز به صورتی می باشد که برای چرخ گرفتن گوشت کاربردی بوده و نمی توان در جهت تهیه مواد آبدار همانند پیاز از آن استفاده کرد. در صورت چرخ گیری مواد آبدار با استفاده از این دستگاه موجب می شود تا به محصول فشار بسیار زیادی وارد گردد و عملکرد آن را با اختلال مواجه کند.

دستگاه چرخ گوشت گیربکسی

این ها بخشی از انواع چرخ گوشت یافت شده در بازارند ولی بهتر است بدانید که این محصولات بر اساس سایز نیز به انواع 12، 22، 32 و 42 تقسیم می شوند. 

چرخ گوشت 12: کوچک ترین مدل چرخگوشت صنعتی و نیمه صنعتی، سایز 12 است. این دستگاه کاربردی برای استفاده در منازل و کارگاه های آشپزی کوچک می باشد. 

چرخ گوشت 22: یکی از پرطرفدار ترین گروه چرخ گوشت های صنعتی، سایز 22 می باشد. اگر در سوپر پروتئینی ها، رستوران ها، هتل ها و .. مشغول به فعالیت باشید بی شک نیاز به تهیه این محصول را خواهید داشت. این چرخ گوشت نیمه صنعتی کوچک و کم بازده بوده و معمولاً برای مصارفی با بازدهی پایین نیز کارایی دارد. قدرت موتور این دستگاه بین 1 تا 1.5 اسب بخار و حتی کمتر تولید می‌شود.

چرخ گوشت 32: چرخ گوشت 32 به دستگاهی اطلاق می شود که قطر تیغه ی آن 32 میلیمتر می باشد. قدرت موتور در این نمونه محصولات معمولاً بیشتر از 2 اسب بخار است که می توان تنوعی گسترده از انواع این دستگاه ها را در مدل تسمه ای و گیربکسی مشاهده کرد. بازدهی بیشتر از 300 کیلوگرم، نشان از قدرت بالای این چرخگوشت ها را می دهد.

طراحی این نمونه از محصولات به صورت رومیزی و ایستاده، قابل استفاده برای مراکز بزرگ و پر کاربرد گوشتی و پروتئینی است. در واقع می توان اینگونه بیان کرد که یکی از پرکاربرد ترین دستگاه های مشاهده شده در بازار، چرخگوشت 32 می باشد. 

چرخ گوشت 42: این دستگاه چرخ گیری گوشت صنعتی نمونه دیگر از انواع چرخگوشت هاست که با قطر تیغه ی 42 جوابگوی نیاز کاربر با حجم کاری بالا خواهد بود. ظاهر این دستگاه ها به صورت ایستاده است و در ابعاد بزرگ تر تولید و در مدل تسمه ای و گیربکسی وارد بازار می شوند. بدنه ی این محصولات را مقاوم ترین جنس می سازد به علاوه اینکه با قدرت خارق العاده و سرعت بالای خود بیشترین کارایی را برای کاربر ایجاد می کند. 

بهترین دستگاه های چرخ گوشت را از ما بخواهید

ما در مجموعه ی بزرگ و تخصصی Meat Grinder در تلاش بوده ایم تا بتوانیم بهترین عملکرد را برای مشتریان خود برقرار کنیم تا ضمن خریدی راحت و آسوده بتوانند با پرداخت قیمت مناسب بابت این دستگاه ها، لذت خرید آن ها چند برابر شود. تمامی تلاش ما در هدف راحتی خیال مصرف کننده است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم و با ارائه انواع چرخ گوشت صنعتی الکتروکار، امگا، ایتالیایی مینروا، خرید چرخ گوشت چگا، چرخ گوشت چینی براکس، چرخ گوشت صنعتی فیمار و … در جهت تأمین نیاز کاربران بر می آییم. 

تمامی کالاهای به فروش رسیده توسط این مجموعه از نوع بهترین بوده اند و بدون هیچ گونه نقص و یا ایرادی می باشند. از نمونه این کالاها، برند های معرفی شده در زیر است که به توضیح کوتاهی از هر کدام پرداخته ایم. 

چرخ گوشت الکتروکار: از قدیمی ترین و شاید بتوان گفت بزرگ ترین سازنده های چرخ گوشت صنعتی در کشور است که با بکار گیری بهترین روش و متریال در ساخت موفق شده تجهیزاتی را برای مصرف کنندگان روانه بازار سازد که کیفیت در آن ها به شدت نمایان است. در این برند شاهد تنوعی عظیم از انواع چرخگوشت گیربکسی، Meat Grinder تسمه ای، چرخ گوشت رومیزی و ایستاده هستیم که برای مشاغل مختلف بکار می رود. 

چرخ گوشت امگا: این محصولات هم در مدل های ایتالیایی و هم در مدل ایرانی تولید می شوند که می توان با اطمینان گفت، مدل های ایرانی این دستگاه ها از لحاظ بازخورد و کیفیت چیزی از مدل های ایتالیایی کم ندارند. امگا صد صنعت آرا یک رقیب جدی و شکست ناپذیر برای مدل های ایتالیایی است که این موفقیت را بدلیل پشت سر گذاشتن راز و نشیب های بسیار و تداعی کردن رمز و رازهای فراوان کسب کرده و اینک شاهد نمونه دستگاه هایی به بازار هستیم که می توان گفت از نوع بهترینند. 

چرخگوشت مینروا: ادغام دو شرکت یعنی minerva,omega در سال 2012، تولید کننده ی مدل های میکسر دار و چرخ گوشت های یخچال دار و سیستم های فرآوری مواد غذایی می باشد. عرضه و فروش این محصولات به اکثر نقاط جهان نشان دهنده ی سطح مرغوبیت بالای این کالا است که کمپانی مینروا از عهده ی آن به خوبی برآمده است. این کارخانه ی قادر و توانا در ساخت نمونه های 22، 32، 42 و 52 با بهترین کیفیت خواهد بود.

چرخ گوشت چگا: رقابت این کمپانی با برند الکتروکار، نشان از تجربه ی 40 ساله ی آن را می دهد که سابقه ای درخشان در این زمینه دارد. الویت اصلی و اولیه این تولید کننده، کیفیت است. کیفیتی که به دنبال آن تعمیرات و هزینه های نگهداری کالا را کاهش دهد. 

چرخگوشت براکس: ارائه دو نمونه Meat Grinder 12 و 22 در مدل های فروشگاهی و خانگی، انتخاب را برای کاربر راحت می سازد. می توانیم با اطمینان بگوییم که اگر به دنبال یک نمونه دستگاه خاص و با کیفیت بالا هستید، حتما از نمونه های براکس دیدن نمایید. 

چرخ گوشت فیمار: چرخگوشت های 12 و 22 نمونه تولیدات طراحی شده ی این مدلند که با داشتن نمایی بسیار زیبا همراه با عملکرد و کیفیت بسیار عالی معروف شده است. این کمپانی با تلاش 35 ساله خود توانسته در طی سالیان اخیر به توزیع کالاهای ساده، قابل اعتماد و قوی بپردازد. 

نمونه های بیان شده در بالا تنها بخشی از چرخگوشت های ارائه شده توسط مجموعه ما ( چرخ گوشت ) می باشند. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده مدل های متنوع تر می توانید با ما در ارتباط باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *