5/5 - (1 امتیاز)

احتمالاً تا به حال نام چرخ گوشت قصابی به گوشتان خورده باشد! این تجهیزات، نوعی وسیله ی صنعتی در جهت چرخ گرفتن گوشت است که علاوه بر مصارف قصابی، برای مصارفی از قبیل فروشگاه ها، پروتئین فروشی ها و کارخانجات نیز کارایی دارد. انتخاب مناسب و درست در زمینه ی این محصولات، مسبب خروجی از بهترین عملکرد برای کاربر می گردد که علاوه بر لذت در کار کردن، سبب افزایش سرعت و در نتیجه رونق در کسب و کار خواهد شد. تمامی این مراحل نیاز به یک دستگاه با کیفیت و مرغوب را دارد، ولی به راستی که بهترین چرخ گوشت صنعتی قصابی کدام اند؟ 

ابهامات زیادی در این زمینه وجود دارد و حتی بسیاری از افراد هستند که صرفاً جهت تبلیغات محصولات خود، برند ها و یا مدل های خاصی را به شما معرفی می کنند که نمی تواند نیاز کار را پاسخ دهد. تمامی این مقدمه چینی ها برای بیان این موارد است تا بتوانیم با بررسی توضیحات آنها شما را در این انتخاب یاری دهیم. برای بدست آوردن اطلاعات کافی در خصوص انواع چرخ گوشت قصابی، عملکرد، برند و … پیشنهاد می کنیم که تا پایان مقاله با ما همراه باشید. 

یک چرخ گوشت قصابی خوب دارای چه ویژگی هایی است؟

نکات بسیاری در تعیین و یا مشخص کردن، بهترین بودن یک چرخ گوشت صنعتی دخیل هستند. از قدرت موتور، توان اندازه، بازدهی، کارایی و … نمی توان چشم پوش کرد ولی مهم ترین سوالی که ایجاد می شود این است که چه انتظاری از دستگاه دارید؟ و یا حجم کاری یا میزان فعالیت شما چه قدر است؟

بازدهی مورد نیاز شما در روز چه میزان باید باشد؟

می خواهید از چرخ گوشت برای چه محیطی استفاده نمایید؟

برای پاسخ گویی به پرسش های مطرح شده یا مشابه آن ابتدا لازم است تا شما را با انواع چرخ گوشت صنعتی Industrial meat grinder آشنا سازیم. این محصولات از لحاظ عملکرد در نوع تسمه ای و گیربکسی قرار دارند ولی رایج ترین شکلی که امروزه از آنها در بازار می بینیم، نوع گیربکسی است. در واقع چرخ گوشت گیربکسی ( Gearbox meat grinder ) دستگاهی است که قدرت فوق العاده ای دارد ولی در کنار این قدرت فوق العاده که سبب افزایش در سرعت کار شما می شود، قادر به چرخ گرفتن مواد آبدار نیست. در واقع نحوه ی عملکرد دستگاه بدین شکل است که از طریق چرخ دنده هایی که درون گیربکس و یا جعبه دنده قرار دارد، انتقال نیرو را انجام می دهد. حال، شاید این سوال پیش بیاید که اگر چرخ گیری موادی همانند پیاز با استفاده از این نوع دستگاه انجام شود سبب بروز چه مشکلی خواهد شد؟ و یا اگر چنین کاری انجام دهیم، آیا به راحتی می توان اضافات پیاز را از دستگاه خالی کرد؟ 

در پاسخی که به تمامی این سوالات می توانیم بدهیم این است که اگر چنین عملی را با این محصولات انجام دهید، در واقع پیاز و .. در این دستگاه گیر می کند که نه قابل خالی کردن از دستگاست و نه قابل حل! ساختار خطی گلویی، روده و تیغه مانع از انجام این عمل می شوند. پس توجه داشته باشید که هرگز این کار را با این دستگاه ها انجام ندهید. 

در نام بردن از نوع دیگر این دستگاه های صنعتی باید به نوع تسمه ای آن ها اشاره نماییم که برخلاف مدل گیربکسی علاوه بر چرخ گیری گوشت، برای مواد آبدار نیز بکار می روند چرا که این مواد به راحتی و آسانی از دستگاه خارج می شوند. برای انتقال نیرو در این دستگاه از تسمه استفاده می شود که علت نام گذاری آن نیز به همین جهت است. 

بهترین چرخ گوشت برای قصابی کدام است؟ ایستاده یا رومیزی!

بعد از عملکرد، حال نوبت به نمای ظاهری دستگاه می رسد که آن ها را در دو دسته، یعنی رومیزی و ایستاده قرار می دهد. چرخ گوشت رومیزی صنعتی برای قرار گرفتن در روی میز پیشخوان طراحی شده است. این دستگاه ها فضای کمی را اشغال می کنند و رایج ترین شکل Industrial meat grinder موجود در بازارند. بیشترین نوع این دستگاه ها با سایز 12، 22 و 32 قابل ارائه اند. 

و اما چرخ گوشت ایستاده که با طراحی چرخ هایی در زیر دستگاه که برای حمل آسان تر و راحت تر مصرف کننده است، با سایز 32 به بالا قابل فروش می باشند. این دستگاه ها برای قرار گرفتن در محیط نیاز به فضای بیشتری دارند بنابراین قبل از خرید آن ها، باید بنابر فضای مربوطه، انتخاب خود را انجام دهید. 

موضوع دیگری که در این جا مطرح می شود نمره یا همان سایز چرخ گوشت است. تعیین این نمره بستگی به میزان حجم گوشت خروجی دارد. یعنی کاربر نیاز دارد تا روزانه چه مقداری از گوشت را چرخ گیری نماید. سازندگان در ساخت و تولید نمونه کالاهایی با سایز 12، 22، 32، 42 و 52 موفق بوده اند که انتخاب را بر عهده ی کاربر میگذارند. اگر در انتخاب گزینه ی ایده آل تردید دارید و یا نمی دانید که مناسب ترین دستگاه برای حیطه ی کاری شما کدام است، بهتر است که با واحد فروش فروشگاه چرخ گوشت تماس بگیرید و در این باره از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید. 

برای ارتباط با ما جهت خرید، تعمیر و مشاوره در خصوص دستگاه چرخ گوشت، با شماره های زیر تماس بگیرید:
نمایندگی مرکزی: 02166055298 | 02166086997
نمایندگی غرب: 02144870324 | 02144870995
نمایندگی شرق: 02177084273 | 02177089678
تلفن همراه : 09128008209

چرخ گوشت صنعتی با نمره 12، در گروه meat grinder نیمه صنعتی جای دارد و مناسب برای مکان هایی است که کم حجم هستند. البته از این نوع محصولات در مصارف خانگی هم استفاده می شود. انتخاب آن ها برای مصارف خانگی در جهت دستگاهی با موتور قوی تر، سرعت بیشتر و بازدهی بالا تر است. مشاغل پر استفاده آن ها مدارس، شرکت ها، مراکز تهیه غذا و … می باشند. 

– گروه دیگر از این دستگاه ها وجود دارند که با داشتن ویژگی هایی نظیر، قدرت موتور 1 تا 1.5 اسب بخار، برق مصرفی تک فاز و قطر تیغه 22 میلیمتر قادر به ارائه بازدهی 200 کیلوگرم در ساعت را دارند. این محصولات که چرخ گوشت 22 نام گرفته اند، برای مصارفی با حجم کاری کم طراحی می شوند. سوپر پروتئینی ها، هتل ها و … از عمده مشاغل پرمصرف برای آن ها تلقی می شوند. 

– بعد از سایز تیغه 22 حال به meat grinder 32 می رسیم! از این دستگاه ها، به عوان پرفروش ترین اقلام بازار نام برده می شود که صرفاً تولید کنندگان بسیاری موفق به عرضه این دستگاه ها با طراحی های مختلف به بازار شده اند. این گروه از محصولات، متنوع ترین دستگاه های چرخ گیری گوشت هستند که با قدرت موتور 2 اسب بخار می توانند خروجی 300 کیلوگرم در ساعت را برای مخاطب ایجاد نمایند که این موضوع نشان از کاربرد آن ها برای مصارف پرحجم و بزرگ را می دهد. منبع تغذیه برای آن ها نیز تکفاز و سه فاز در نظر گرفته شده است. 

چرخ گوشت صنعتی 42 و 52 نیز به ترتیب برای محیط های بزرگ و خیلی بزرگ طراحی می شوند. البته مدل 52 آن ها به صورت سفارشی است. 

تمامی این دستگاه ها یا در نوع تمام استیل ارائه می گردند یا در نوع نیمه استیل، در چرخ گوشت تمام استیل برای ساخت بدنه و قطعات از استیل استفاده شده در صورتیکه در نوع نیمه استیل فقط بدنه از استیل است و قطعات از چدن ساخته شده اند. 

نکاتی را که در زمان خرید Butcher industrial meat grinder باید به آن توجه شود:

  • توجه داشته باشید که تیغه حتماً از استیل ساخته شده باشد. تیغ استیلی علاوه بر کیفیت و طول عمر بالا، شست و شوی راحت تری دارد به این صورت که در تماس با آب زنگ نمی زند.
  • در انتخاب این مدل دستگاه ها، باید میزان حجم کاری خود را مورد سنجش قرار دهید. یعنی نیاز دارید تا روزانه چه میزان گوشت را چرخ گیری نمایید سپس اقدام به خرید کنید. 
  • انتخاب نمره دستگاه نیز از اهیمت خاصی برخوردار است که این مورد برمیگردد باز به میزان حجم فعالیت شما. 
  • فراموش نکنید که توان بالاتر سبب افزایش سرعت دستگاه می شود. پس محصولی با توان بالا را انتخاب نمایید. 
  • در انتخاب خود توجه داشته باشید که محصول تمام استیل را بخرید. استیل علاوه بر کیفیت و دوام از تمیزی راحت تری نیز برخوردار است. 
  • پنجره چرخ گوشت، مدل گوشت خروجی را نشان می دهد. برای مثال پنجره کوچک خروجی با رشته های نازک و پنجره بزرگ تر خروجی با رشته های بزرگ تر را دارد. 

تعمیر چرخ گوشت قصابی

قطعات چرخ گوشت را چگونه باز و بسته کنیم؟

Butcher industrial meat grinder از قطعاتی ساخته شده که در نظر داریم این اجزا را برای شما توضیح دهیم تا شناخت بهتر و بیشتری راجع به آن بدست آورید. 

  • طوقه: نقش درب را برای محصول ایفا می کند که پس از قرار گرفتن اجزای گلویی روی آن قرار می گیرد.
  • فیلتر: از سطحی تشکیل شده که دارای سوراخ هایی برای خروج گوشت می باشد. 
  • چرخ دنده: برای بالا بردن گشتاور موتور دستگاست.
  • موتور: از مهم ترین قطعه برای ساخت دستگاه چرخ گوشت می باشد که کوچک ترین مشکل در آن موجب عملکرد نادرست دستگاه می شود. 
  • جاگلویی و گلویی: گلویی دارای پین بوده و در نوع ضامن جلو و عقب قرار دارد. جا گلویی نیز محلی برای قرار گرفتن گلویی و مارپیچ می باشد. 
  • تیغه: برای برش دادن و خرد کردن گوشت است که مهم ترین اجزای این دستگاه ها تلقی می شود. 
  • پنجره: یا همان شبکه دارای سوراخ هایی برای خروج گوشت می باشد. 
  • مارپیچ: برای هدایت گوشت به سمت تیغه مورد استفاده است و شبیه به حلزون می باشد. 
  • گوشت کوب: در واقع این قطعه کمک می کند تا گوشت را به سمت دستگاه هدایت کنید که از بروز آسیب های احتمالی به دست جلوگیری می نماید. 
  • سینی: روی دستگاه قرار گفته تا تکه های گوشت را بر روی آن قرار داد و کم کم با گوشت کوب به سمت دستگاه برای چرخ گرفتن برد.

خب تا اینجا با اجزای این تجهیزات صنعتی آشنا شدیم حال می خواهیم نحوه ی باز و بسته کردن آن را به شما آموزش دهیم. 

برای بستن ابتدا جاگلویی و گلویی را قرار دهید و سپس مارپیچ را بگذارید. در بعد تیغه و پنجره و طوقه را قرار دهید. برای باز کردن نیز در اول، طوقه، پنجره، تیغه، گلویی و جاگلویی را جدا کنید. تمامی مراحل گفته شده را با دقت لازم و کافی انجام دهید در صورت قرار گرفتن قطعه ای به صورت نادرست، علاوه بر عملکرد نادرست، موجب شکسته شدن آن قطعه و همچنین وارد شدن آسیب به دستگاه خواهد شد. 

روشهایی که سبب تمیز شدن چرخ گوشت صنعتی قصابی می شود!

  1. از تکه های نان خشک برای تمیز کردن استفاده نمایید. ولی به چه صورت؟ نان خشک را به تکه های کوچکی تقسیم کنید و داخل دستگاه بریزید. این عمل در تمیز شدن دستگاه بسیار تأثیر گذار است. 
  2. تا جایی که ممکن است اجزای جدا شدنی را از هم باز کنید. مراقب باشید دستگاه به پریز برق متصل نباشد. 
  3. برای تمیز شدن قطعات، آن ها را در محلول آب و مواد شوینده بخیسانید. سپس اقدام به تمیز کردن آن کنید. 
  4. بدنه را هرگز مستقیم زیر شیر آب نبرید. بهتر است که با دستمال مرطوب کثیفی را از آن بزدایید. 
  5. برای بستن دستگاه و انجام کار با آن، لازم است تا قطعات خوب خشک شوند سپس جایگذاری کنید. 

توصیه ما به شما جهت تمیز کردن چرخ گوشت صنعتی این می باشد که بلافاصله پس از اتمام کار با دستگاه شروع به شسشوی قطعات آن نمایید.

بهترین چرخ گوشت ایرانی و خارجی را از کجا بخریم؟

تمامی تلاش خود را بکار بسته ایم تا با راه اندازی مجموعه ای هدفمند و متخصص در زمینه خرید و فروش انواع دستگاه های چرخ گوشت و همچنین تعمیر آن ها، گامی در جهت ایجاد زمینه ای امن و مطمئن برای خرید اینترنتی، حضوری و تلفنی برداشته باشیم و با تعمیر آن ها و همچنین فروش قطعات چرخ گوشت در جهت رفع نیاز مصرف کننده کمک شایانی کرده باشیم. 

ما به بهترین ها می اندیشیم و مشتریان خود را لایق عالی ترین ها می دانیم. بنابراین تمامی تلاش و سعی خود را بکار بسته ایم تا با خدمت رسانی سریع در این امر، نظر منتخبان را جلب نماییم.

تمامی قیمت های لحاظ شده چه برای دستگاه های ایرانی و چه خارجی با بهترین و رقابتی ترین بها لحاظ شده اند. همچنین تعمیر این محصولات نیز با کمترین هزینه زیر نظر متخصصان و تعمیرکاران کاربلد در این زمینه در کوتاه ترین بازه ی زمانی انجام می شود. 

در این مجموعه برند های ایرانی و خارجی قرار دارند که همگی آن ها را مجموعه بزرگ چرخ گوشت از نظر کیفیت تضمین می کند، بنابراین با خیال راحت و بدون کمترین استرسی خرید خود را ثبت کنید. ما در کنار شما هستیم تا بهترین ها را داشته باشید. بنابراین می توانید در خصوص دریافت راهنمایی در زمان خرید، از ما مشاوره رایگان دریافت نمایید. 

قیمت چرخ گوشت صنعتی قصابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *