5/5 - (1 امتیاز)

شاید طرز کار چرخ گوشت صنعتی ساده و راحت به نظر بیاید ولی نیاز به بررسی یک سری الزامات و رعایت استاندارد های لازم و ایمنی را دارد تا منجر به ایجاد حوادث و اتفاقات جبران ناپذیری برای افراد نگردد. با آماده سازی مقاله طرز کار چرخ گوشت صنعتی در نظر داشته ایم تا با آشنایی شما با این تجهیزات آشپزخانه صنعتی، به بیان ایمنی لازم در زمان کار با این محصولات نیز برای تان بپردازیم. پس تا پایان همراه ما باشید. 

تعریف چرخ گوشت صنعتی 

در دنیای امروزی، شیوه آشپزی مدرن روان پیدا کرده است تاجاییکه چه در محیط های خانگی و یا چه در مراکز بزرگ تر مانند رستوران ها، کترینگ ها، سالن های غذاخوری، تالار ها و … این محصولات کاربردی بوده اند. چرخ گوشت ها نیز از این ابزار های پرکاربر معرفی می شوند که برای چرخ گیری گوشت با مدت زمان کوتاه و به صورت کاملاً اتومات بکار می روند. 

در تعریف کلی از چرخ گوشت صنعتی باید اشاره نمود:


ابزاری قدرتمند و مهم به منظور بهبود فرآیند تولید گوشت چرخ کرده با بهترین کیفیت و بالاترین سطح بازدهی می باشد. استفاده از دستگاه های چرخ گوشت صنعتی به شما کمک می کند تا بهداشت نیز رعایت شود. 


چرخ گوشت ها از اصلی ترین و اساسی ترین ابزار های آماده سازی گوشت در صنعت غذایی هستند که می توانند با بهداشت کامل و بدون صرف زمان و یا انرژی به آماده کردن و چرخ گرفتن گوشت بپردازند.

چرخ گوشت صنعتی با توان بالا و با قدرت مکانیکی و برقی قادر است تا گوشت را به قطعات بسیار کوچک خرد و چرخ گیری نماید. این دستگاه ها به شما این امکان را داده تا گوشت را با بهترین کیفیت چرخ بگیرید و فرآیند آشپزی و کسب و کارتان را رونق بخشید. 

چرخ گوشت صنعتی

چرخ گوشت صنعتی شبیه به یک ابزار قدرتمند و کارآمد عمل می کند که با سرعت بالایی قادر است تا در بازه زمانی مشخص شده حجم زیادی از گوشت را خرد و چرخ کند. با کمک این محصولات می توانید در زمان صرفه جویی و از تلاش و زحمت زیاد در آشپزی بکاهید. چرخگوشت صنعتی به شما کمک کرده تا گوشت را با شرایط بهداشتی که بسیار هم مهم است، چرخ بگیرید. 

چرخ گوشت های صنعتی در توسعه و بهبود کیفیت و کاهش دادن تعداد هزینه های تولید نقش مهمی را ایفا می کنند. 

از میان تولیدات انبوه دیده شده در خصوص چرخ گوشت صنعتی در بازار، شرکت سازنده چرخ گوشت الکتروکار، چرخ گوشت امگا ایرانی و چرخ گوشت چگا توانسته اند با کسب رتبه برتر و اول در میان سایرین از بازار فروش پررونق و رضایت مندی در بین مصرف کنندگان برخوردار باشند. 

تفاوت چرخ گوشت خانگی با چرخ گوشت صنعتی 

  1. اصلی ترین تفاوت چرخ گوشت های خانگی با چرخ گوشت های صنعتی در بازدهی آن ها تعریف می شود. در واقع مقدار گوشتی که با چرخ گوشت صنعتی چرخ گرفته می شود خیلی بیشتر از مدل های خانگی می باشد.
  2. چرخ گوشت خانگی دارای موتور ضعیف تری به نسبت مدل های صنعتی است. چون چرخ گوشت های صنعتی برای کسب و کارهای بزرگ طراحی شده اند لذا قدرت و ظرفیت آن ها بیشتر است تا بتوانند پردازش حجم بزرگی از گوشت را در زمان کوتاه ارائه دهند. چرخ گوشت خانگی چون تنها برای استفاده در منازل طراحی شده عمدتاً حجم کمی از گوشت را چرخ گیری می نماید.  
  3. ابعاد دستگاه های چرخ گوشت خانگی به نسبت چرخ گوشت صنعتی کوچک تر و وزن آن ها نیز سبک تر است. چرخ گوشت های خانگی تنها در شکل رومیزی هستند در حالیکه چرخ گوشت های صنعتی، با دو طراحی رومیزی و ایستاده قرار داده شده اند. 
  4. استفاده های مکرر و شرایط سنگین، ساخت چرخ گوشت های صنعتی را با ساختاری مقاوم و مستحکم قرار می دهد. چرخ گوشت خانگی دارای مقاومت پایین ترین به نسبت صنعتی هستند. 
  5. در مدل های چرخ گوشت صنعتی، امکانات بیشتری قرار داده شده تا کارایی و بهره وری دستگاه افزایش یابد در حالیکه در مدل های خانگی دستگاه دارای امکانات کمتری است. 
  6. با توجه به بالا بودن قدرت و قابلیت های بیشتر چرخ گوشت صنعتی، قیمت آن نیز افزایش می یابد. قیمت با توجه به نوع برند، عملکرد، سایز، ساختار و … متفاوت می شود.

اگر هدف خرید یک چرخ گوشت خانگی پرقدرت و مقاوم را دارید، پیشنهاد می کنیم تا چرخ گوشت خانگی الکتروکار را سفارش دهید. این محصول ارائه شده از شرکت الکتروکار که به تازگی و با توجه به درخواست مکرر مشتریان به دست تولید رسیده، می تواند با بهترین عملکرد به ارائه و چرخ گرفتن گوشت بپردازد. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصول می توانید به مطالعه مشخصات چرخ گوشت خانگی الکتروکار بپردازید. 


چرخ گوشت خانگی الکتروکار

طرز کار چرخ گوشت صنعتی به چه صورت است؟

طرز کار چرخ گوشت صنعتی بدین صورت است که دو شاخه دستگاه با متصل شدن به پریز برق روشن می شود. با توجه به نوع تک فاز بودن و سه فاز بودن باید نوع برق مصرفی انتخاب گردد. 

  • مرحله اول: نیاز است تا گوشت را به قطعات کوچک خرد کنید و در قسمت سینی چرخ گوشت قرار دهید. 
  • مرحله دوم: چرخ گوشت را به برق متصل نمایید. 
  • مرحله سوم: با استفاده از گوشت کوب و یا با احتیاط کامل، گوشت های خرد شده را به سمت دهانه چرخ گوشت برای چرخ گیری هدایت نمایید. 
  • مرحله چهارم: اجازه دهید تا دستگاه کار چرخ گیری را انجام دهد. 
  • مرحله پنجم: گوشت بر اساس شکل سوراخ های تعیین شده بر روی پنجره از دستگاه خارج می گردد. می توانید ظرفی در قسمت خروجی چرخ گوشت قرار دهید تا گوشت چرخ شده در آن ها ریخته شود. 

توجه* از جدا کردن حفاظ دستگاه در زمان چرخ گیری گوشت خودداری نمایید. 

اکنون که با طرز کار چرخ گوشت صنعتی آشنا شدید لازم است تا با احتیاط کامل به استفاده نمودن از این محصول بپردازید. 

روش شستشوی و نحوه بستن چرخ گوشت صنعتی

بعد از چرخ گیری گوشت با دستگاه چرخ گوشت نیاز است تا قطعات دستگاه مورد نظافت و شستشو قرار گیرند. 

قطعات چرخ گوشت بدین صورت در دستگاه بسته می شوند:

جاگلویی، گلویی، مارپیچ، تیغه، پنجره و طوقه. این ترتیب قرار گیری قطعات در چرخ گوشت است. حال برای باز کردن این قطعات نیاز است تا از آخر به اول این قطعات را باز کنید؛ یعنی ابتدا طوقه، شبکه، تیغه، مارپیچ، گلویی و جاگلویی.

اکنون می توانید با مواد شوینده به شستشوی قطعات بپردازید و با استفاده از دستمال مرطوب نیز بدنه را تمیز کنید. در پایان هم با خشک کردن کامل قطعات، آن ها را مجدد در جای خود ببندید. 

مطالعه کنید: بهترین راه تمیز کردن چرخ گوشت

قطعات چرخ گوشت صنعتی 

چرخ گوشت صنعتی را اجزاء و قطعاتی می سازد. این قطعات شامل:

  • طوقه: همانند درپوشی پس از قرار گیری اجزاء گلویی برای محکم قرار گیری قطعات در قسمت جلوی پنجره بسته می شود. 
  • موتور: از اصلی ترین قطعات ساخت یک دستگاه چرخ گوشت، موتور نام برده می شود. تعمیر این قطعه در صورت خرابی دربردارنده هزینه بسیار بالایی خواهد بود. موتور چرخ گوشت صنعتی با دارا بودن گشتاور بالا، دارای سرعت زیادی در چرخ گیری گوشت است. 
  • چرخ دنده: از جنس پلاستیک است و درون چرخ دنده قرار داده شده که سرعت را پایین و سرعت گشتاور موتور چرخ گوشت را بالا می برد. 
  • محفظه گوشت: گوشت از این قسمت وارد دستگاه برای چرخ گیری می شود. محفظه به گلویی متصل است و با داشتن دهانه نسبتاً بزرگ گوشت را به شکل له شده به داخل گلویی وارد می کند. 
  • اهرم ثابت کننده: برای محکم و ثابت کردن اجزاء در جایشان است. 
  • جاگلویی و گلویی: جاگلویی محل قرار گیری گلویی ست. درون گلویی نیز مارپیچ را قرار داده اند. 
  • تیغه: مهم ترین بخش چرخ گوشت صنعتی برای خرد کردن و چرخ گیری گوشت است. 
  • پنجره: شکل گوشت خارج شده از دستگاه را تعیین می کند. بر روی این قطعه تعداد سوراخ هایی قرار داده شده که شکل خروجی گوشت را نشان می دهند. 
  • میله هدایت کننده و روده مارپیچ: ظاهر مارپیچی مانند دارد که وظیفه هدایت گوشت به سمت تیغ و پنجره را اجرا می کند.

قطعات چرخ گوشت

رعایت نکاتی که در زمان کار با چرخ گوشت صنعتی باید بدان توجه داشت:

اکنون که با طرز کار چرخ گوشت صنعتی آشنا شدید، لازم است تا نکاتی را یاد بگیرید تا مشکلی برای دستگاه ایجاد نگردد. این نکات شامل موارد زیر هستند:

  • به منظور جلوگیری از وارد شدن فشار بیش از اندازه به دستگاه نیاز است تا گوشت را به قطعات کوچک خرد نمایید. 
  • هرگز چرخ گوشت صنعتی را در زمانیکه دستگاه خالی است، روشن نگذارید چرا که دور موتور بالا رفته و در نهایت باعث ایجاد گرما و فرسایش محصول می شود. 
  • برای خارج کردن تمامی گوشت ها از چرخ گوشت صنعتی، از مقداری نان استفاده نمایید. 
  • بعد از چرخ گیری هر دو کیلو گوشت نیاز است تا به منظور خنک کردن موتور، چرخگوشت را خاموش نمایید. 
  • تیغه چرخ گوشت باید هر سه ماه یکبار تیز شود. 
  • پس از هر بار چرخ گیری گوشت با دستگاه لازم است تا قطعات چرخ گوشت صنعتی را مورد شست و شو قرار داده و خشک کنید و در کیسه نایلونی بگذارید. 
  • از چرخ گوشت صنعتی گیربکسی برای چرخ گیری پیاز، سیب زمینی، نخود و … استفاده نکنید. برای چرخ گیری این مواد نیاز است تا از چرخ گوشت تسمه ای استفاده شود. 
  • گوشت برای چرخ گرفتن باید بدون رگ و پی باشد تا در تیغه ها گیر نکند و موجب بروز مشکل در چرخ گوشت نگردد. 

چرخ گوشت ایستاده

نتیجه گیری

در مصارفی با حجم کاری بالا، دیگر چرخ گوشت های خانگی جوابگو نیستند و در نتیجه این چرخ گوشت های صنعتی می باشند که روی کار می آیند. این چرخ گوشت های بزرگ با پذیرش حجم کاری بالا قادر هستند تا با صرفه جویی در زمان، هزینه های شما را نیز کاهش دهند. چرخ گیری مقدار زیادی از گوشت در بازه زمانی مشخص شده موجب سرعت در عملکرد کاری مجموعه شما می شود که می توان در کوتاه ترین زمان مقدار گوشت مصرفی برای حیطه کاری تان را مهیا سازید. 

کاربرد چرخ گوشت صنعتی برای رستوران ها، هتل ها، تالارها، … و در کل مصارفی با حجم کاری بالاست تا بتوان با وارد کردن تکه های گوشت خرد شده به دستگاه، در کمترین زمان، گوشت را چرخ گرفت. طرز کار چرخ گوشت صنعتی نیز راحت است تنها نیاز به رعایت یکسری نکات ایمنی در کار را دارد تا مانع از بروز حوادث غیر قابل جبران پذیر برای اپراتور گردد.

مجموعه بزرگ و تخحصصی چرخ گوشت، ارائه دهنده انواع دستگاه های چرخ گیری گوشت در برند های مختلف به کاربران است که می توانید با جستجوی در دسته بندی کالاهای ارائه شده از این فروشگاه به خرید به دو روش حضوری و غیر حضوری بپردازید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره و یا تعمیرات دستگاه نیز قادر خواهید بود تا از این نمایندگی بزرگ اقدام نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *