5/5 - (2 امتیاز)

در ابتدای معرفی انواع سایز های چرخ گوشت صنعتی، ابتدا باید به تعریف کلی از دستگاه چرخ گوشت بپردازیم، سپس به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. چرخ گوشت ( meat grinder ) یکی از کاربردی ترین تجهیزات، در جهت استفاده انسان برای چرخ کردن گوشت از گذشته تا به امروز در اشکال و عملکرد های مختلف موجود بوده که امروزه تنوع وسیعی از این دستگاه ها را در مدل و طرح های مختلف، با برند های مختلف در نوع خانگی و صنعتی شاهد هستیم. این محصولات که در مدل کوچک خانگی و طرح های بزرگ تر رومیزی و ایستاده به شکل صنعتی موجودند، یک هدف دارند، که آن هم چرخ گرفتن گوشت می باشد که در ادامه به بررسی دقیق و واضح تر می پزدازیم.  

چرخ گوشت صنعتی چیست؟

چرخ گوشت صنعتی ( Industrial meat grinder ) قادر به چرخ گیری حجم بالایی از گوشت است و بیشتر در مصارف صنعتی با حجم کاری بالا کارایی دارد. آماده سازی غذا برای رستوران‌‌ ها، کبابی‌ ها و تمام کسب و کارهایی که نیاز به گوشت چرخ کرده دارند، با استفاده از این تجهیزات صنعتی امکان پذیر خواهد بود. از نظر مقایسه این محصولات با مدل های خانگی، باید به ابعاد بزرگ تر و موتور پرقدرت تر اشاره کرد که باعث شده بازدهی بالایی را برای کاربر به وجود آورد. 

بدنه ی این دستگاه ها را از استیل ضد زنگ قرار داده اند تا با قرار گرفتن در محیط های مختلف و با شرایط متفاوت دچار زنگ زدگی و یا خوردگی نگردند. همانطور که می دانید استیل خاصیت ضد زنگ دارد و همین ویژگی سبب می گردد تا دستگاه در تماس با آب دچار زنگ زدگی نشود، که این موضوع سبب کیفیت بالایی در سلامت و بهداشت خواهد شد. این محصولات موجب افزایش سرعت عمل سرآشپز می شوند و سبب بالا رفتن سطح بازدهی چشمگیری در آشپزخانه های صنعتی خواهند شد. اگر شما یک سرآشپز کاربلد و یا قصاب ماهر باشید، بی شک می دانید که چرخ گوشت یکی از ضروری ترین وسایلی ست که کیفیت و عملکرد آن در کار شما بی تأثیر نخواهد بود. 

این وسیله می تواند چرخ کردن گوشت را برای استفاده های گوناگون و طبخ با شکل های مختلف آماده سازد. امروزه شاهد طراحی های پیشرفته این دستگاه ها هستیم که پرقدرت تر و ایمن تر نسبت به گذشته عمل می کنند. تقریباً اختراع چرخ گوشت به قرن 19 میلادی باز میگردد که یک فرد آلمانی به نام کارل فردریش کریستین لودویگ فرایر دریس فون زوربرون این اختراع را ثبت کرد. 

داستانی متفاوت و جذاب از اختراع چرخ گوشت

چرخ گوشت صنعتی از ابزارهای مهم برای استفاده در آشپزخانه فست فود، قصابی، مکان های تجاری، رستوران ها، مراکز بسته بندی گوشت و … خواهد بود که قادر به ارائه حجم بالایی از گوشت چرخ کرده در روز است. این محصولات همچنین توانایی چرخ گرفتن گوشت هایی با تکه های بزرگ حتی یخ زده را نیز دارند. 

چرخ گوشت صنعتی

بررسی و معرفی انواع سایز های چرخ گوشت صنعتی 

چرخ گوشت Industrial با کاربری فراوان مناسب برای استفاده در قصابی ها، سوپر گوشت ها، مراکز تهیه غذا، هتل، رستوران، آشپزخانه های صنعتی و … است که نشان دهنده ی سطح بازدهی بالای این محصولات در ارائه خروجی قابل توجه بصورت روزانه می باشد.

این دستگاه ها از مشخصاتی نظیر قدرت موتور بالا، سرعت چرخ کنندگی زیاد و … برخوردارند و بر اساس سایز دهانه، قدرت موتور، ابعاد و ساختار تقسیم بندی می شوند. 

  • بر اساس اندازه دهانه: 12، 22، 32، 42 و 52 
  • بر اساس قدرت موتور: تسمه ای و گیربکسی
  • بر اساس ابعاد: رومیزی و ایستاده 
  • بر اساس ساختار: تمام استیل و نیمه استیل 

در ادامه توضیحات لازم در این زمینه را ارائه خواهیم داد. 

برای ارتباط با ما جهت خرید، تعمیر و مشاوره در خصوص دستگاه چرخ گوشت، با شماره های زیر تماس بگیرید:
نمایندگی مرکزی: 02166055298 | 02166086997
نمایندگی غرب: 02144870324 | 02144870995
نمایندگی شرق: 02177084273 | 02177089678
تلفن همراه : 09128008209

معرفی Industrial meat grinder بر اساس اندازه دهانه

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که اندازه دهانه یعنی چه؟ تیغه قطعه ای است معمولاً به صورت چهار پر یا چهار شاخه، که شکلی شبیه به فرفره دارد که در هنگام سرهم بندی قطعات، به بدنه و یا پنجره چرخ گوشت متصل می شود. روده یا مارپیچ با فشار، گوشت را به سمت دهانه خروجی هدایت می کنند و تیغه وظیفه ی برش گوشت را بر عهده دارد. قطر این قطعه برحسب میلیمتر تعیین می شود که در ادامه به توضیح دسته بندی این محصولات بر حسب این اندازه ی میلیمتری خواهیم پرداخت. 

  • چرخ گوشت 12: این دستگاه را در گروه چرخ گوشت های نیمه صنعتی جای می دهند که بنابر ابعاد و طراحی متفاوت، برای مصارف خانگی نیز کاربرد دارند. می توانید از این محصولات که با تنوع عظیمی وارد بازار شده اند در مدارس، شرکت ها، منازل، مراکز تهیه غذا و … استفاده نمایید. همچنین اگر از چرخ گوشت های خانگی ضعیف خسته شده اید، این دستگاه ها می توانند خبر خوبی برای شما در جهت جایگزینی با مدل های خانگی باشند. 
  • چرخ گوشت 22: سوپر پروتئینی ها، رستوران ها، هتل ها و … از عمده مصارفی هستند که نیاز به تهیه این سری از چرخ گوشت های صنعتی در سایز 22 را دارند. این محصولات دارای قطر تیغه 22 میلیمتر می باشند که در گروه صنعتی قرار می گیرند و برای راه اندازی و شروع به کار نیاز به برق مصرفی تک فاز خواهند داشت. این محصولات ابعاد کوچک و بازدهی کمی دارند و از قیمت کمتری برخوردار شده اند. این محصولات قادر به ارائه بازدهی بیش از 200 کیلوگرم در ساعت را دارند و قدرت موتور آن ها بین 1 تا 1.5 اسب بخار می باشد که در بسیاری از مدل ها کمتر هم دیده می شود. 
  • چرخ گوشت 32: قطر تیغه این دستگاه ها، 32 میلیمتر می باشد که نسبت به مدل های 22 از قدرت و بازدهی بالاتری برخوردار شده اند. قدرت موتور در این محصولات، 2 اسب بخار با بازدهی 300 کیلوگرم در ساعت خواهد بود. در واقع این کالا ها را جزء پرفروش ترین Meat Grinder قرار داده اند که برای مراکز بزرگ و پر کارکرد گوشتی و پروتئینی استفاده می شوند. منبع تغذیه در این محصولات از نوع تک فاز و سه فاز است.
  • چرخ گوشت 42: این دستگاه با قطر تیغه 42 میلیمتر مناسب شده برای محیط هایی که حجم کاری بالایی دارند و نیاز به خروجی با بازدهی بالا در روز هستند. 
  • چرخ گوشت 52: این محصولات به صورت سفارشی هستند، چون در ابعاد حجیم و با موتور پر قدرت تولید می شوند، بیشتر مورد استفاده برای محیط های خیلی بزرگ خواهند بود. 

دستگاه چرخ گوشت

چرخگوشت صنعتی بر اساس قدرت موتور کدام اند؟ 

  • چرخ گوشت صنعتی گیربکسی: در بین گلویی، روده و تیغ این دستگاه ها از چرخ دنده و گیربکس استفاده شده است. این طراحی و ساختار باعث عملکرد دستگاه با حد بالای توان خود می شود. در واقع این محصولات نسبت به مدل تسمه ای، پر قدرت تر هستند و در واقع فقط برای چرخ کردن گوشت بکار می روند. نمی توانید با استفاده از این دستگاه ها مواد آبدار مانند پیاز را چرخ گیری کنید. 
  • Industrial meat grinder تسمه ای: این محصولات برای چرخ کردن مواد گوشتی و همچنین مواد آبدار طراحی شده اند. در این سری از چرخ گوشت ها برای انتقال انرژی بین موتور و قطعات داخلی از تسمه استفاده شده است. از قابلیت های مهم این دستگاه چرخگیری مواد آبدار همراه با گوشت و جدا گانه است که مزیتی بر دستگاه برشمرده می شود. سرعت عمل این محصول بسیار بالاست. تسمه ی این محصولات را از پلاستیک ساخته اند که در تماس با آب و مواد غذایی از خود واکنش نشان نمی دهد. 

مدل های meat grinder صنعتی بر اساس ابعاد و ساختار 

طراحی این دستگاه ها یا به صورت رومیزی است یا به صورت ایستاده. که چرخ گوشت رومیزی همانطور که از اسمش بر می آید در ابعاد کوچک تر طراحی شده که مناسب برای قرار گرفتن بر روی میز کار در جهت استفاده برای صنایع مختلف می باشد. چرخ گوشت های 12 تا سایز 42 در این مدل تولید می شوند. 

چرخ گوشت صنعتی ایستاده، ابعاد بزرگ تری داشته و طراحی آن با توجه به اسمشان به صورت ایستاده خواهد بود. قرار گیری چرخ هایی در زیر دستگاه، سبب حمل راحت تر آن شده است به علاوه این که چرخ گوشت های 32 و 42 را می توان در این گروه از محصولات دسته بندی کرد.  

تمامی دستگاه ها نام برده شده در بالا بر اساس سبک طراحی خاصی که دارا هستند، در مدل تمام استیل و نیمه استیل ساخته می شوند که این بدنه در هر دستگاه بنابر اسم و نام محصول متغیر می شود. 

مرکز فروش چرخ گوشت صنعتی در تهران کجاست؟

یک انتخاب درست سبب می شود تا خروجی کار شما به بهترین شکل انجام شود. خروجی با بازدهی بالا که رونق در کسب و کار شما را ایجاد می کند. بنابراین مهم ترین اصل در خرید دستگاه های meat grinder صنعتی، انتخاب درست است. اگر شما نیز در دسته افرادی هستید، که نیاز به مشاوره قبل از خرید را دارید، می توانید به مجموعه چرخ گوشت که مرکز فروش چرخ گوشت صنعتی در تهران است، مراجعه نمایید. این مرکز با ارائه راهنمایی های لازم در خصوص انواع این دستگاه ها، گامی در جهت خرید آسان و آسوده را برای مشتریان تأمین می نماید و همواره در تلاش است که در این زمینه یعنی خرید چرخ گوشت صنعتی یکی از بهترین ها باشد. 

در نظر داشته باشید که در این مجموعه بزرگ، علاوه بر فروش، تعمیر این دستگاه ها نیز با بهترین قیمت قابل انجام خواهد بود. 

تعمیر چرخ گوشت صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *