5/5 - (1 امتیاز)

به بررسی یکی از متداول ترین سوال کاربران، دلیل خاموش شدن ناگهانی چرخ گوشت پرداخته ایم که سعی داشتیم تا این سوال را در قالب مقاله ای مفید در اختیار شما قرار دهیم. پس بهتر است تا پایان این مطلب همراه ما باشید. فرض کنید در یک روز کاری در قصابی، رستوران، سوپر گوشتی و … در حال چرخ گیری مقدار زیادی گوشت هستید، ولی ناگهان چرخ گوشت خاموش می شود! در این مواقع بیشتر افراد دستپاچه می شوند که چرا به یکباره همچین اتفاقی برای دستگاه شان افتاده، بهتر است تا قبل از هر کاری علت را جویا شوید! پیدا کردن مشکل دستگاه به شما کمک می کند تا آن را رفع کنید.

دلیل خاموش شدن ناگهانی چرخ گوشت به عوامل مختلفی مربوط است. از شایع ترین آن آگاهی نداشتن کاربر در نحوه ی استفاده درست از چرخ گوشت است. نگران نباشید چرا که قصد داریم تا قدم به قدم این علت را برای تان جویا شویم. 

چرخ گوشت الکتروکار

علت روشن نشدن چرخ گوشت

چرخ گوشت های صنعتی به نسبت خانگی چون دائماً مورد استفاده قرار می گیرند در نتیجه نیاز به رعایت نکات بیشتری در زمان استفاده از دستگاه را دارند. عدم کارکرد صحیح با این دستگاه ها منجر به بروز عیب و ایراداتی در آن ها خواهد شد، که خاموش شدن ناگهانی یکی از همین دلایل معرفی می شود. خراب شدن پریز برق، خراب شدن سیم، داغ شدن دستگاه، وارد شدن فشار بیش از اندازه به موتور، خرابی موتور و یا خرابی دکمه پاور دستگاه از علت های ذکر شده ای هستند که نیاز به بررسی دقیق تری را می طلبد. در کل و در خلاصه ای که از این عیب ها گفته شد مربوط به موتور، سیم برق و برق و سایر مورد هایی ست که در حین کار به وجود می آید. 

در ادامه این موارد را توضیح خواهیم داد. 

  • از داشتن برق محیط مطمئن شوید!

از اولین مورد های قابل بررسی توسط کاربر این است که مطمئن شود آیا محیطی که در آن از چرخ گوشت استفاده می کند نوسانات برقی دارد یا خیر؟ ممکن است در حال چرخ گرفتن گوشت باشید و به طور خیلی ناگهانی به یکباره برق محیط قطع شود، پس بهتر است در درجه اول برق را چک کنید چرا که در بیشتر موارد خود کاربر هم از این مشکل مطلع نیست. 

  • پریز برق خراب شده است

در بسیاری از مواقع برق محیط وصل است ولی پریز برق خراب شده که موجب خاموشی یکدفعه ای دستگاه می شود. برای بررسی این موضوع بهتر است تا وسیله برقی دیگر را چک کنید و یا پریز دیگری را برای چک کردن دستگاه امتحان نمایید. 

  • خرابی سیم برق، دیگر دلیل خاموش شدن ناگهانی چرخ گوشت

در صورتیکه با خرابی سیم دوشاخه برق مواجه شدید، باید آن را تعویض نمایید. برای انجام این کار لازم است تا حتماً با واحد تعمیرات چرخ گوشت نیمه صنعتی و صنعتی تماس بگیرید. 

برای ارتباط با ما جهت خرید، تعمیر و مشاوره در خصوص دستگاه چرخ گوشت، با شماره های زیر تماس بگیرید:
نمایندگی مرکزی: 02166055298 | 02166086997
نمایندگی غرب: 02144870324 | 02144870995
نمایندگی شرق: 02177084273 | 02177089678
تلفن همراه : 09128008209

چرخ گوشت گیربکسی رومیزی

  • شاید چرخ گوشت داغ شده باشد!

تا به حال به داغ شدن چرخ گوشت در اثر استفاده های مکرر و پیاپی فکر کرده اید؟ همانطور هم که پیشتر اشاره نمودیم ممکن است دستگاه چرخ گوشت شما بر اثر استفاده های نادرست دچار خرابی و یا ایراداتی شود که نیاز به تعمیر پیدا کند، در واقع داغ شدن چرخ گوشت یکی از همین ایرادات شایع دیده شده می باشد. 

فراموش نکنید این دستگاه ها تنها برای چرخ گرفتن گوشت هستند و نمی توان مواد دیگر را در کنار آن ها چرخ گیری کرد، تنها چرخ گوشت تسمه ای است که چرخ گیری مواد آبدار را در کنار گوشت امکان پذیر می سازد. همچنین از این دستگاه ها هرگز در یک بازه ی زمانی طولانی استفاده نکنید چرا که داغ کرده و ناگهان خاموش می شود. در صورت این کار ( خاموشی چرخ گوشت ) بهتر است تا چرخگوشت را از برق جدا و برای چند ساعت هم که شده به دستگاه تان فرصت خنک شدن دهید و سپس از آن استفاده نمایید. 

  • خرابی موتور چرخ گوشت

از دلایلی که خراب شدن و داشتن ایراد موتور چرخ گوشت را نشان می دهد، خاموش شدن اتفاقی محصول می باشد. لازم است در صورت مشاهده نقص در موتور چرخ گوشت بلافاصله آن را خاموش و با واحد تعمیرات دستگاه تماس بگیرید. شاید نیاز به تعویض موتور آن باید. 

  • بروز اشکال اینبار از جانب دکمه پاور!

لازم است تا دکمه پاور ( روشن و خاموش دستگاه ) را از لحاظ ظاهر بررسی کنید. شاید شکسته و یا دچار تو رفتگی شده باشد. در قدم بعدی نیاز است تا مدارهای دکمه را چک کنید. 

چرخ گوشت چگا

نتیجه گیری 

ایرادات بسیاری در خاموشی چرخ گوشت شما تأثیر گذار است، از جمله این موارد داغ شدن موتور چرخ گوشت، ایراد پیدا کردن کلید پاور، ایراد پیدا کردن فیوز و یا مدار، بروز اشکال در سیم کشی چرخ گوشت که ناشی از پوسیدگی و یا خرابی آن است، خرابی سیم و یا پریز برق و … شناخته می شود.

چرخ گیری به یکباره مقدار زیادی گوشت و یا استفاده طولاتی مدت و پیاپی از دستگاه، یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی چرخ گوشت خواهد بود. 

تمیز کردن روزانه و پس از هر بار استفاده از دستگاه چرخ گوشت نیمه صنعتی و صنعتی، مانع از انسداد گوشت در دستگاه و عملکرد بهتر موتور و در نتیجه جلوگیری از خاموشی ناگهانی می شود. 

در بالا به تمامی عواملی که در بروز این علت تأثیرگذار هستند، اشاره کردیم، اگر این موارد را بررسی و همچنان مشکل دستگاه تان رفع نشد بهتر است تا با نمایندگی های مجاز چرخ گوشت تماس حاصل نمایید. مجموعه بزرگ چرخ گوشت با داشتن تکنسین های متخصص آماده رفع مشکل دستگاه شما به بهترین روش ممکن و با هزینه بسیار پایین است. تنها نیاز است تا با ما تماس بگیرید و پس از بازگو کردن عیب محصول تان برای رفع اش از ما کمک بخواهید. در صورت تعمیر دستگاه در محل، تعمیرکار به محل فرستاده می شود ولی در صورتیکه این ایرادات در محل مشتری قابل حل نباشد، باید دستگاه را برای تعمیر به شرکت ارسال نمایید. 

مطمئن باشید که تعمیرات چرخ گوشت در این نمایندگی توسط افرادی با تجربه که دوره های آموزشی لازم را طی کرده اند انجام می شود تا دستگاه همانند روز اول بتواند همچنان برای کاربر کارکرد و بازدهی فوق العاده داشته باشد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید. 

پیشنهاد می کنیم این مقالات را هم مطالعه نمایید:

علت شکسته شدن تیغه چرخ گوشت 

از دلایل صدای بلند چرخ گوشت 

علت له شدن گوشت در چرخ گوشت 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *