5/5 - (1 امتیاز)

از رایج ترین سوالاتی که روزانه از جانب کاربران با آن مواجه هستیم این است که به چه دلیل تیغه چرخ گوشت شکسته می شود؟ در چرخ گوشت های صنعتی، تیغه مهم ترین بخش دستگاه نام گذاری شده که با گذشت زمان و دلایلی همچون زنگ زدگی، پایین بودن کیفیت تیغه، روش استفاده نادرست از تیغ و … باعث می شود تا این جزء دچار شکستگی شود و کار مجموعه شما را با اختلالاتی مواجه سازد. در این چنین مواقعی بهترین راه کار تعویض آن است. در واقع هدف اصلی ما هم در این مقاله بر روی همین موضوع متمرکز شده تا بتوانید در صورت فنی بودن به راحتی به تعویض آن بپردازید. در صورتیکه اطلاعات لازم در این زمینه را ندارید بهتر است تا از یک تعمیرکار ماهر کمک بگیرید. 

برای ارتباط با ما جهت خرید، تعمیر و مشاوره در خصوص دستگاه چرخ گوشت، با شماره های زیر تماس بگیرید:
نمایندگی مرکزی: 02166055298 | 02166086997
نمایندگی غرب: 02144870324 | 02144870995
نمایندگی شرق: 02177084273 | 02177089678
تلفن همراه : 09128008209

از دلایل شکسته شدن تیغه چرخ گوشت 

تیغه اصلی ترین عضو چرخ گوشت صنعتی است که به دلایل مختلفی با گذشت زمان و همچنین استفاده های نادرست ما دچار عیب و ایراداتی خواهد شد که باعث خوب چرخ نگرفته شدن گوشت و یا له شدن آن می گردد. 

اگر در زمان چرخ گرفتن، گوشت دارای خرده های استخوان باشد و یا بیش از ظرفیت تعیین شده دستگاه به چرخ گرفتن گوشت با چرخ گوشت پرداخته شود، تیغه شکسته می شود. در زمان خرید توجه به جنس تیغه بکار رفته در ساخت محصول از فاکتورهای مهم و ضروریست که باید به آن توجه کرد چرا که تیغه بی کیفیت احتمال شکستن آن به نسبت سایرین بیشتر است. البته این موضوع دلیل بر شکسته نشدن تیغه های باکیفیت نیست چرا که هر محصولی با گذشت زمان و استفاده های مداوم ممکن است قطعات اش دچار خرابی و یا شکستگی گردد که تیغه از جمله همین قطعات شناخته می شود. 

همانطور که می دانید دستگاه های چرخ گوشت صنعتی نیاز به شستشو روزانه دارند تا باعث انتقال آلودگی به گوشت و در نتیجه انسان نشوند. درست تمیز نشدن چرخ گوشت و یا نگهداری نادرست از آن باعث زنگ زدگی تیغ می گردد، زنگ زدن تیغه نیز باعث ضعیف شدن و در نتیجه شکستگی آن خواهد شد. به همین منظور باید با دستور العمل خاصی به انجام این کار پرداخت که پیشنهاد می کنیم تا مقاله بهترین راه برای تمیز کردن چرخ گوشت را مطالعه نمایید. 

تیغه چرخ گوشت صنعتی

تیغه شکسته شده را باید با تیغه جدید تعویض نمود ولی تیغه کند شده را مجدد می توان تیز کرد. 

با نحوه ی تعویض تیغ چرخ گوشت آشنا شوید:

تیغه شکسته شده دیگر قابل استفاده نیست در نتیجه باید تعویض شود. برای تعویض نمودن تیغ چرخ گوشت باید دستگاه را خاموش و دوشاخه را از پریز جدا کنید، حال باید برای برداشتن تیغه اقدام کنید. می توانید از مقاله نحوه باز و بسته کردن اجزای چرخ گوشت کمک بگیرید. 

بعد از باز نمودن تیغه می توانید سر چرخ گوشت و اطراف تیغه را تمیز کنید تا از آلودگی ها پاک شود. برای قرار دادن تیغه جدید به جای تیغه فعلی اقدام نمایید. بعد از نصب کردن تیغه جدید از درست تراز شدن آن مطمئن شوید. 

بعد از بستن قطعات، حال می توانید چرخ گوشت را روشن کنید و برای تست کردن آن از بابت محکم بسته شدن تیغه، مقداری کمی گوشت را جهت چرخ گرفتن وارد دستگاه نمایید. 

لازم به ذکر است تا حتماً تیغه ای با متریال با کیفیت را برای جایگذاری انتخاب کنید. برای خرید نیز می توانید از فروشگاه های معتبر اقدام نمایید. 

در صورتیکه اطلاعات لازم درباره ی نحوه ی تیغه چرخ گوشت را دارید، هرگز اقدام به انجام این کار به صورت خود سرانه نکنید. در صورت کوچک ترین خطا در این روش، ممکن است قطعات دیگر نیز دچار مشکل شوند. 

برای تعویض کردن تیغه چرخ گوشت می توانید از نمایندگی های معتبر اقدام نمایید. از جمله این نمایندگی ها، مجموعه تخصصی چرخ گوشت است که به انجام این کار به صورت تخصصی و حرفه ای می پردازد. این مجموعه با داشتن تعمیرکاران کاربلد و باسابقه توانسته از عهده ی انجام این کار با بهترین روش برآید طوریکه از بابت نحوه عملکرد خود به مشتریان ضمانت می دهد. برای ارتباط با این مرکز تعمیر چرخ گوشت در تهران می توانید با استفاده از شماره تلفن های قرار داده شده در سایت www.charkhegosht.com تماس بگیرید.

تیغه و پنجره چرخ گوشت صنعتی

جمع بندی 

چرخ گوشت از اجزایی نظیر طوقه، فیلتر، موتور، چرخ دنده، محفظه، اهرم ثابت کننده، جاگلویی و گلویی، سینی، تیغه، پنجره و مارپیچ ساخته شده که کوچک ترین آسیب در هر قطعه منجر به اختلال در عملکرد کل دستگاه می شود. شکستگی تیغه یکی از همین مشکلات است که تقریباً با گذشت زمان و دلایل دیگر ممکن است رخ دهد. بنابراین هر زمان با این اتفاق مواجه شدید، بهترین راه کار این است تا با یک مرکز مطمئن تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *