5/5 - (1 امتیاز)

دستگاه چرخ گوشت یک وسیله قدرتمند برای چرخ گیری گوشت است که با داشتن کاربری پراستفاده، جزء بهترین و پرفروش ترین تجهیزات صنعتی شناخته می شود. البته این دستگاه در مصارف خانگی نیز کاربرد دارد که از حوزه کاری ما جداست. تمرکز اصلی ما در این مطلب تنها بر روی چرخ گوشت نیمه صنعتی و صنعتی متمرکز می باشد. دلایل زیادی برای خراب شدن چرخ گوشت وجود دارد از اصلی ترین این عوامل، خود ما هستیم که با استفاده های نادرست و سهل انگاری هایی که در زمان مصرف این دستگاه ها به کار می بریم، موجب خراب شدن آن ها می گردیم. خراب شدن این دستگاه ها هرچند جزئی و کوچک، برابر است با ایجاد اختلال در روند کاری تان با چرخ گوشت.

در چنین مواقعی بررسی چرخ گوشت توسط یک متخصص حرفه ای از اقدامات ست که باید حتماً انجام دهید. بر اساس این نیاز، مقاله ای برای شما تهیه نموده ایم در قالب روش های تشخیص عیب چرخ گوشت، تا با مطالعه آن اطلاعات بیشتری از بابت خرابی این دستگاه ها دستگیرتان شود تا در زمان مواجه شدن با آن، بهتر بتوانید به مقابله با این عیوب بپردازید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. 

برای ارتباط با ما جهت خرید، تعمیر و مشاوره در خصوص دستگاه چرخ گوشت، با شماره های زیر تماس بگیرید:
نمایندگی مرکزی: 02166055298 | 02166086997
نمایندگی غرب: 02144870324 | 02144870995
نمایندگی شرق: 02177084273 | 02177089678
تلفن همراه : 09128008209

قبل از هر اقدامی ابتدا لازم است بررسی کنیم که چرا چرخ گوشت خراب می شود یا از دلایل خراب شدن چرخ گوشت کدام اند؟ همانطور که در بالا نیز اشاره مختصری به دستگاه چرخ گوشت صنعتی نمودیم باید گفت که این محصولات امروزه به یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات برای استفاده در انواع رستوران ها، قصابی ها، سوپر پروتئینی ها، هتل ها و … تبدیل شده اند. استفاده این محصول برای چرخ گرفتن گوشت گاو، گوسفند، مرغ و … بوده که می تواند با ارائه عملکرد خوب و ایده آل، رضایت بخش باشد. وجود عیب در این چرخ گوشت ها ممکن است عملکرد کاری مجموعه شما را مختل کند حال فرض کنید که در قصابی کار می کنید که روزانه نیاز به چرخ گرفتن حجم زیادی از گوشت را دارید، وجود این مشکل فاجعه انگیز است. بنابراین بهتر است تا قبل از پدید آمدن همچنین مشکلاتی در ابتدا به طور مرتب به سرویس محصولتان بپردازید و در صورت برخورد با ایرادات پیش آمده از سوی آن نیز حتماً به یک متخصص مراجعه کنید. 

از شایع ترین مشکلات که ممکن است هر مصرف کننده با آن مواجه شده باشد و یا در آینده برای اش اتفاق بیافتد شامل روشن نشدن چرخ گوشت، صدا دادن در زمان چرخ گیری، کار نکردن در زمان روشن بودن، خوب چرخ نگرفتن، نشست گریس از جعبه دنده، نچرخیدن حلزونی، چرخیدن گوشت به دور تیغ ولی نچرخیدن از شبکه و … باشد. در ادامه بررسی تخصصی تری خواهیم داشت. 

چرخ گوشت  صنعتی

چرخ گوشت صنعتی، گوشت را خوب چرخ نمی گیرد، علت چیست؟

از روش های تشخیص عیب چرخ گوشت، درست چرخ نشدن گوشت توسط محصول می باشد. این مشکل ممکن است به دلیل استفاده های زیاد از تیغه های چرخ گوشت باشد که حالا باعث این چنین مشکلی شده است. سرویس مرتب دستگاه از جمله عوامل پیشگیری از وقوع این مشکل خواهد بود. البته ما دلایل دیگری را هم برای این عیب در نظر گرفته ایم اینکه تیغه به شکل صحیح درون دستگاه قرار داده نشده یا اینکه پنجره چرخ گوشت دچار خرابی شده است. وارد کردن گوشت هایی با تکه های بزرگ و استخوان از جمله عوامل دیگر در بروز این مشکل هستند. فراموش نکنید طراحی و سبک ساخت این محصولات تنها برای چرخ گرفتن گوشت نرم است و نمی توان از آن ها انتظار چرخ گیری استخوان و یا قطعات بزرگ گوشت را داشت. 

چرخ گوشت ها هم مانند هر وسیله دیگری در صورت استفاده های طولانی مدت و پشت سر هم دچار عیب و ایراداتی می شوند که خوب چرخ نگرفتن یکی از همین عوامل شناخته می شود. نداشتن اطلاعات درست از نحوه ی بسته شدن تیغه چرخ گوشت نیز باعث به وجود آمدن همچنین مشکلی خواهد شد. در صورتی که با این مشکلات روبه رو شدید، بهتر است تا به بررسی ایراد پیش آمده توسط یک متخصص بپردازید.  

له شدن گوشت

چرا دستگاه چرخ گوشت روشن نمی شود؟

چرخ گوشت ها را نمی توان ابزار های کم مصرفی در نظر گرفت، معمولاً مصرف برق این محصولات بالاست که این بالا بودن منجر به بروز ایراداتی در بخش سیم، پریز و کابل و غیره می گردد پس بهتر است در صورت برخورد با این چنین مشکلی به سراغ پریز بروید و از جریان داشتن برق مطمئن شوید. احتمال اینکه سیم و کابل هم پاره شده باشد وجود دارد، بهتر است تا این مورد را هم چک کنید.

در بیشتر مواقع موتور چرخ گوشت نیاز به سرویس دارد تا عیب حاصله رفع گردد که این کار توسط سرویس کار ماهر قابل انجام است. از دیگر مواردی که در روشن نشدن دستگاه تاثیر می گذارد، اتصالات داخلی چرخ گوشت می باشد که ممکن است دچار مشکل شده باشد. از احتمال سوخته شدن محافظ، سوخته شدن موتور، خراب شدن آرمیچر و … غافل نشوید.

صدای آزار دهنده ی چرخ گوشت در حین چرخ گرفتن

هر وسیله برقی به محض روشن بودن با تولید صدا این اخطار را به کاربر می دهد که دستگاه در حال انجام کار است، در صورتی که این صدا در حد طبیعی خود باشد هیچ ایرادی ندارد ولی در صورتیکه این صدا آزار دهنده باشد، نیاز دارد تا حتما به بررسی این علت بپردازید. چرخ گوشت ها هم یکی از همین تجهیزات صنعتی هستند که در صورت برخورد با این مشکلات لازم است تا دست به بررسی علت عیب آن بزنید. اولین مورد بدست آمده مربوط می شود به خراب شدن گریس و یا تمام شدن آن. ضعیف شدن چرخ دنده ها، خراب شدن موتور دستگاه که همه از عوامل در نظر گرفته شده این مشکل اند. 

صدای آزار دهنده ی چرخ گوشت

نچرخیدن حلزونی/ نشست گریس چرخ گوشت/ چرخش نداشتن گوشت از شبکه 

شکسته شدن و یا آسیب دیدن گیربکس، ساییده شدن انتهای مارپیچ و انتهای محور آرمیچر از علت های اصلی نچرخیدن حلزونی ست، همچنین شل شدن اتصالات جعبه دنده و یا خرابی واشرهای نمدی را هم باید از علت های اصلی نشست گریس دانست.

در بررسی که از بابت چرخیدن گوشت به دور تیغه و نچرخیدن از شبکه دستگیرمان شده این است که: تیغه کند شده و یا در زمان تیز کردن آن دقت کافی و لازم بکار نرفته است. از بین رفتن واشرهای پشت محور و چربی زیاد گوشت هم مربوط به این مشکل اند.

دستگاه روشن است ولی همچنان گوشت را چرخ نمی گیرد

از دیگر روش های تشخیص عیب چرخ گوشت، روشن بودن دستگاه ولی کار نکردن آن است.

اگر دستگاه چرخ گوشت تان روشن است و چراغ ها و دکمه ها فعال هستند ولی دستگاه هیچ عملکردی ندارد، نشان دهنده این است که موتور و اجزای موتور دچار عیب و ایراداتی شده اند. بهتر است تا در این مورد از یک تعمیرکار باتجربه مشاوره دریافت نمایید. 

چرخ گوشت رومیزی

جمع بندی

در مقاله ارائه داده شده به بررسی روش های تشخیص عیب چرخ گوشت نیمه صنعتی و صنعتی پرداختیم. این ایرادات ممکن است در هر نوع چرخ گوشتی با برند متفاوت پیش آید که بهتر است تا قبل از این ایرادات، با سرویس کردن محصولتان پیشگیری شود. ولی بعضی از ایرادات هستند که غیر منتظره به وقوع می پیوندند، در صورت برخورد با این مشکلات در ابتدا پیدا کردن مجموعه ای مطمئن و اطمینان داشتن از متخصصان آن از عواملی بوده که باید مورد بررسی قرار گیرد. بهتر است تا قبل از سپردن دستگاه به فرد تعمیر کار، مشکل دستگاه تان را به طور کامل بازگو کنید تا راه کار بهتری برای آن داده شود. شما می توانید برای رفع هر نوع عیوب دستگاه تان به ما ( مجموعه تخصصی چرخ گوشت ) اعتماد نمایید. این شرکت بزرگ چه در بخش فروش و چه تعمیرات همواره می کوشد تا ارائه دهنده ی بهترین ها باشد. بنابراین درصورت برخورد با این چنین ایراداتی راه کار درست تماس با شرکت بزرگ چرخ گوشت خواهد بود. 

تعمیرات و سرویس کاری دستگاه تحت نظر افراد کاربلد و حرفه ای که دوره های آموزشی لازم در این زمینه را طی کرده اند انجام می شود تا به طور کامل بتوان عیب را از دستگاه زدود. سرویس کردن چرخگوشت نیز امکان عملکرد بهتر را از دستگاه برای شما ایجاد می کند. جهت ارتباط با ما می توانید با استفاده از شماره تلفن های درون سایت تماس بگیرید. 

پیشنهاد ما به شما مطالعه مقالات زیر است:

6 دلیل صدای بلند چرخ گوشت

دلایل له شدن گوشت در چرخ گوشت چیست؟

بهترین راه برای تمیز کردن چرخ گوشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *