امتیاز دهی

جای مقاله عواملی که باعث کند کار کردن چرخ گوشت می شود در مجموعه فروشگاهی و مرکز تعمیرات تخصصی چرخ گوشت خالی بود، بنابراین تمامی تلاش خود را بر آن نمودیم تا مطلبی کامل و مفید را در خصوص این موضوع در اختیار کاربران عزیز قرار دهیم. 

همانطور که مستحضر هستید، چرخ گوشت ها از کاربردی ترین ابزار های چرخ گیری گوشت معرفی می شوند که با قدرت چرخ کنندگی خود آماده چرخ گرفتن گوشت گرم و نرم با مقدار قابل توجه هستند. در واقع هر جا که بساط پخت و پز غذا مهیا باشد، از خانه گرفته تا رستوران، هتل، تالار و … این دستگاه ها حضور دارند. چرخ گوشت ها با قدرت خارق العاده ای که دارند امکان چرخ گیری قطعات ریز و درشت گوشت را با کمترین زمان ممکن می کنند. گرچه چرخ گوشت ها نقش پررنگی را در زندگی روزانه افراد و کسب و کار ها ایفا می کنند ولی مانند هر وسیله برقی دیگر ممکن است با مشکلاتی روبه رو شوند. به احتمال زیاد ممکن با مشکل کند کار کردن چرخ گوشت مواجه شده باشید و سردرگم به دنبال راه حل برای رفع این عیب. ولی آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید عواملی که باعث کند کار کردن چرخ گوشت می شود، کدام اند؟

اگر شما هم با مشکل کند کار کردن چرخ گوشت مواجه شده باشید، متوجه سرعت پایین دستگاه و خوب چرخ نگرفتن گوشت توسط آن شده اید. این مشکل بسیاری از ما را کلافه و دچار نگرانی می سازد که حال چه کاری باید کرد؟ اگر می خواهید با عواملی که باعث کند کار کردن چرخ گوشت می شود آشنا شوید، با ما در چرخ گوشت همراه باشید چرا که هدف و تمرکز اصلی مان تنها پرداختن به این موضوع ست تا با راه حل های ارائه داده شده بتوان بهتر به حل آن پرداخت. 

چرخ گوشت صنعتی

بررسی عواملی که باعث کند کار کردن چرخ گوشت می شود:

ممکن است هر فرد استفاده کننده از دستگاه چرخ گوشت خانگی یا صنعتی با مشکلاتی از جانب این دستگاه ها مواجه شوند، که کند کار کردن یکی از آنهاست. بنا به توضیح مختصری در خصوص تعریف چرخ گوشت در بالا، کارکردن درست آن ها از پراهمیت ترین ویژگی خرید شان محسوب می گردد. در واقع وجود جزئی ترین مشکل در چرخ گوشت ها موجب می شود تا این دستگاه ها باعث خوب چرخ نشدن گوشت و هدر رفت آن شوند. خوب چرخ نگرفتن سبب شکل و شمایل بدی به گوشت می شود، هدر رفتن آن هم در بازار امروزه که قیمت گوشت به یک معضل برای تهیه آن تبدیل شده، سرسام آور است. 

ممکن است به دلایلی این رخ داد ها بروز کند که از بررسی عواملی که باعث کند کار کردن چرخ گوشت می شود مربوط می شود به این که قطعات چرخ گوشت به خوبی نصب نشده است و یا اینکه تیغه که اصلی ترین بخش یک دستگاه چرخ گوشت معرفی می شود کند شده و یا عمر آن به اتمام رسیده است، البته کند شدن پنجره هم یکی دیگر از دلایل بررسی این موضوع خواهد بود. 

در اشاره به سایر موارد قابل ذکر باید به بی توجهی اپراتور و رعایت نکردن یکسری اصول لازم و استاندارد در استفاده نمودن از چرخ گوشت صنعتی نمود. به عنوان مثال اپراتور به چرخ گرفتن پیاز و میوه و یا گوشت هایی با پوست و رگ زیاد پرداخته، البته در موارد بسیاری هم دیده شده که گوشت با استخوان چرخ گیری شده است. قابل توجه است که چرخ گوشت ها مانند هر وسیله برقی دیگری نیاز به استراحت و مکث کردن در کار را دارند بنابراین استفاده طولانی مدت از دستگاه نیز از عامل قابل توجه در بررسی این موضوع خواهد بود. برای شفافیت بیشتر این موارد در ادامه به شکل دقیق، آن ها را بررسی نموده ایم. 

  • قطعات چرخ گوشت به اشتباه جایگذاری شده است

قبل از استفاده از چرخ گوشت رومیزی و یا ایستاده  نیاز است تا قطعات چرخ گوشت را بررسی کنید که به صورت صحیح در جای خود قرار گرفته باشند. نصب اشتباه یک قطعه باعث می گردد تا محصول کارایی خوبی را نداشته و عاملی برای کند کار کردن چرخ گوشت باشد. از مهم ترین قطعات چرخ گوشت تیغه نام برده می شود که درست قرار گرفتن آن در جایگاه مخصوص اش از نکات قابل توجه قبل از استفاده از دستگاه چرخ گوشت نیمه صنعتی و صنعتی بررسی می گردد. بهتر است در خصوص این موضوع یعنی نحوه صحیح قرار گیری اجزاء چرخ گوشت مقاله آموزش کامل نحوه باز و بسته کردن اجزای چرخ گوشت را مطالعه نمایید. 

عواملی که باعث کند کار کردن چرخ گوشت می شود

  • تیغه و یا پنجره کند شده است

تیغ و پنجره از جمله قطعاتی نام برده می شوند که در اثر استفاده های طولانی مدت و البته استفاده نادرست اپراتور از دستگاه ممکن است کند شوند که همین موضوع در پایین آمدن کیفیت کاری شما به شدت تأثیر گذار است. تیغه کار خرد کردن و چرخ گرفتن گوشت را برعهده دارد و پنجره هم با داشتن سوراخ ها و حفره هایی در سطح خود به گوشت شکل می دهد. توجه داشته باشید تیغه چرخ گوشت در صورت شکسته شدن نیاز به تعویض دارد که برای تعویض آن باید از نمایندگی های معتبر تعمیر چرخ گوشت صنعتی اقدام نمایید. 

تیغه چرخ گوشت نیمه صنعتی و صنعتی را باید در سایز های 12، 22، 32، 42 و 52 قرار داد. پنجره چرخ گوشت نیز برای سایز های نام برده در نمره 2، 2.5، 3، 3.5، 4، 4.5، 6، 8، 10، 12، 20 قرار گرفته است. تیغه و پنجره چرخ گوشت را در اکثر مدل ها از استیل می سازند. استیل علاوه بر تیزی با خاصیت ضد زنگ اش در برابر رطوب ناشی از گوشت مقاوم است و شرایط شستشوی راحتی را هم برای کاربر ایجاد می کند. 

  • کارکرد مداوم و پیوسته چرخ گوشت 

از دیگر عواملی که باعث کند کار کردن چرخ گوشت می شود مربوط به استفاده طولانی مدت از دستگاه می باشد! 

همانطور که اطلاع دارید چرخ گوشت های صنعتی قادر به چرخ گرفتن حجم بالایی از گوشت در بازه زمانی مشخص هستند. ولی اگر این بازه زمانی به طور مکرر و پشت سرهم بدون وقفه اتفاق بیفتد منجر به کند کار کردن چرخ گوشت خواهد شد. پس از یک مدت زمان استفاده از دستگاه بهتر است تا آن را خاموش نمایید و اجازه دهید تا چرخ گوشت خنک شود. فراموش نکنید که روشن بودن چرخ گوشت برای یک مدت زمان طولانی، باعث آسیب جدی به محصول خواهد شد. 

  • چرخ گرفتن گوشت دارای پوست و پی/ گوشت منجمد/ گوشت به همراه استخوان 

چرخ کردن گوشت های دارای رگ و پی باعث می شود تا رگ و پوست گوشت به دور قطعات و اجزای داخلی دستگاه پیچیده شود و مسبب کند کار کردن چرخ گوشت گردد. بهتر است تا از گوشت هایی استفاده نمایید که بدون پوست و پی هستند و یا خود آن ها را از گوشت جدا سازید. 

از موارد الزامی دیگر در چرخ گرفتن گوشت، چرخ گیری گوشت یخ نزده است.

دقت داشته باشید چنانچه قصد دارید تا گوشت تازه را چرخ بگیرید نیاز است تا برای چند ساعت آن را در فریزر قرار داده و اجازه دهید تا خنک شود سپس اقدام به انجام این کار نمایید. 

چرخ گرفتن مواد آبدار با چرخگوشت

چرخ گوشت های صنعتی در دو مدل گیربکسی و تسمه ای قرار گرفته اند. چرخ گوشت گیربکسی تنها برای چرخ گرفتن گوشت است و چرخ گوشت تسمه ای علاوه بر گوشت می تواند مواد آبدار نظیر پیاز و نخود و … را چرخ بگیرد. بنابراین توجه نمایید که هرگز با چرخگوشت گیربکسی اقدام به چرخ گیری مواد آبدار نکنید چرا که آب موجود در این مواد غذایی درون موتور نفوذ کرده و چون امکان خارج شدن آن وجود ندارد، لذا سبب خراب شدن دستگاه می شود. 

توجه* از چرخ گیری مواد آبدار با چرخ گوشت صنعتی گیربکسی خودداری نمایید چرا که در صورت خرابی غیر قابل تعمیر خواهد بود. 

  • استفاده کردن از تکه های بزرگ گوشت برای چرخ گیری 

از دیگر دلایل کند کار کردن چرخ گوشت مربوط می شود به تکه های بزرگی که برای چرخ گیری آماده کرده اید. بهتر است تا از تکه های کوچک تر استفاده کنید تا فشار زیادی به دستگاه وارد نشود و طول عمر چرخ گوشت تان افرایش یابد. 

چرخ گوشت صنعتی رومیزی

مجموعه تخصصی چرخ گوشت بهترین مرکز برای تعمیر چرخ گوشت صنعتی 

از بهترین ها در زمینه تعمیرات چرخ گوشت نیمه صنعتی و صنعتی، مجموعه بزرگ چرخ گوشت است. این مرکز با تخصص اصلی خود که مبنی بر شناخت دقیق و خوب دستگاه چرخ گوشت می باشد به رفع عیب و ایراد این محصولات می پردازد. شرکت چرخ گوشت با وجود تعمیرکاران حرفه ای و باتجربه و همچنین تیم کارشناسی فروش آماده ارائه خدمات ارزنده به تک تک کاربران گرامی می باشد. 

متخصصین تعمیر کار در چرخ گوشت با گذراندن دوره های آموزشی لازم و تجاربی که در این زمینه کسب نموده اند، به بهترین شکل خدمات ارائه می نمایند. در این مجموعه علاوه بر تعمیر دستگاه، تعویض قطعات نیز انجام می شود. تعویض قطعات به شکل اصل و فابریک است تا محصول همانند روز اول کارایی بالایی داشته باشد. از بابت بررسی هزینه تعمیرات باید گفت که بعد از بررسی دستگاه توسط کارشناسان ما، هزینه اعلام می گردد. مطمئن باشید که متخصصین حرفه ای و کاربلد ما با کمترین زمان و به شکل کاملاً تخصصی توانمند در رفع عیب محصول و ایجاد نواقصات به وجود آمده هستند. در صورت نیاز به تماس با مجموعه بزرگ و معتبر چرخ گوشت می توانید با استفاده از شماره های زیر با ما در ارتباط باشید. 

نتیجه گیری

در بالا به عواملی که باعث کند کار کردن چرخ گوشت می شود، اشاره کردیم و به صورت جزء به جزء به توضیح این موارد پرداختیم. کند شدن تیغه و پنجره، نصب اشتباه اجزاء، چرخ گرفتن گوشت با رگ و پی، چرخ گیری مواد آبدار، استفاده طولانی مدت از دستگاه، چرخ گیری گوشت یخ زده، چرخ گیری گوشت به همراه استخوان و … از عواملی شناخته می شوند که در کند کار کردن دستگاه تأثیر گذارند. 

یک مشکل هر چند جزئی باید توسط یک متخصص بررسی و رفع گردد. یک مشکل کوچک ممکن است منجر به ایراد بزرگ تری با هزینه بیشتر در دستگاه چرخ گوشت گردد. از آنجایی که تعمیر چرخ گوشت به دست افراد غیر حرفه ای ممکن است به طور کلی دستگاه را از کار بیاندازد، بهتر است تا دستگاه را به دست افراد باتجربه و ماهر بسپارید. مجموعه بزرگ چرخ گوشت با وجود تکنسین ها و تعمیرکاران حاذق آماده خدمت رسانی به مشتریان و عیب یابی و عیب زدایی چرخ گوشت به بهترین شکل خواهد بود. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *