امتیاز دهی

چرخ گوشت نیز مانند هر وسیله برقی دیگر بعد از مدتی نیاز به سرویس و تعمیر پیدا می کند که باید حتماً برای انجام این کار به یک مرکز حرفه ای مراجعه نمایید. ولی آیا تاکنون به این فکر کرده اید که چه مشکلاتی باعث می شود تا نیاز به تعمیر چرخ گوشت احساس گردد و یا مشکلات رایج چرخ گوشت چیست؟ 

در واقع هدف ما در این مطلب ( مشکلات رایج چرخ گوشت ) بررسی این موضوع و بیان ایرادات شایعی ست که ممکن است در هر چرخ گوشت صنعتی بعد از مدتی دیده شود و ارائه بهترین راه حل ها که نیاز است تا خریداران گرامی از آن مطلع باشند. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید. 

نمایندگی تخصصی چرخ گوشت، برترین مرکز تعمیرات چرخ گوشت صنعتی 

مجموعه تخصصی چرخ گوشت دارای ویژگی ها و خدمات منحصربفرد است که قادر به انجام تعمیرات دستگاه شما به بهترین شکل ممکن می باشد. این مجموعه که تحت عنوان برترین مرکز تعمیرات چرخ گوشت نیمه صنعتی و صنعتی در تهران شناخته می شود دارای مشخصات منحصربفرد و ویژه ای بوده که توانسته در جلب نظر مشتریان موفق باشد. از جمله خدماتی که در این مجموعه به کاربران عزیز ارائه می شود، تعمیر چرخ گوشت در محل مشتری ست که توسط این واحد تعمیرات ارائه می گردد و نیاز به جابجایی و حمل چرخ گوشت را برای ارسال به محل شرکت ندارد. در واقع تنها لازم است تا با شرکت تماس بگیرید و بعد از بیان مشکل دستگاه در صورت قابل حل بودن آن در محل، شرکت نیروی تعمیری برای انجام این کار به محل مشتری اعزام می کند. انجام این کار در کوتاه ترین زمان ممکن است. در واقع ما در بین تعمیرکارانمان، مجرب ترین و بهترین آن ها را برای این کار انتخاب می کنیم تا کار با کیفیت عالی انجام شود. ولی در صورتیکه این کار در محل مشتری غیر قابل انجام باشد باید دستگاه را برای تعمیر به محل شرکت ارسال کنید. فراموش نکنید که تمامی ایرادات در محل رفع نخواهند شد و یکسری مشکلات وجود دارند که حتما برای حلشان باید دستگاه را به محل شرکت بفرستید تا با استفاده از تجهیزات لازم این کار انجام شود. 

تعمیر چرخ گوشت در مرکز تعمیرات تخصصی چرخ گوشت بعد از بررسی های لازم در طی مدت زمان کوتاه توسط تکنسین های مجرب و حرفه ای انجام شده تا تعمیر چرخ گوشت صنعتی شما با سرعت بالایی انجام شود. در واقع تمامی هدف و تلاش ما در ارائه خدمات بهتر به مشتریان و رضایتمندی آن ها برای انجام این کار است. 

هزینه تعمیر چرخ گوشت صنعتی 

تعرفه تعمیر چرخ گوشت صنعتی با توجه به برند، میزان و نوع خرابی و یا مشکل پیش آمده تعیین می شود. ولی ما در تعمیرگاه چرخ گوشت بهترین کیفیت را با کمترین قیمت در نظر گرفته ایم تا متقاضیان عزیز بتوانند با مناسب ترین قیمت تعمیرات دستگاه شان را انجام دهند. 

چرخ گوشت از جمله نمایندگی معتبر تعمیرات چرخ گوشت در تهران با کادری مجرب و حرفه ای آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد. برای تعمیرات انواع چرخ گوشت در تهران با تضمین بهترین کیفیت و قیمت می توانید با ما در واحد نمایندگی این شرکت تماس بگیرید. 

Repair of table meat grinder

بررسی مشکلات رایج چرخ گوشت 

همانطور که بیان شد دستگاه چرخ گوشت صنعتی نیز مانند هر وسیله برقی دیگر پس از مدتی نیاز به تعمیر و سرویس دارد البته برخی از افراد تا زمانی که مشکل جدی برای دستگاه رخ نداده اقدام به سرویس کردن آن نمی کنند. فراموش نکنید بروز مشکل جدی در دستگاه چرخگوشت شما باعث می شود تا هزینه تعمیر بالاتر رود و در بسیاری از مواقع نیز دیگر مشکل قابل حل نیست. به همین منظور لازم است تا به صورت فصلی اقدام به تعمیر دستگاه نمایید. 

چرخ گوشت مانند هر وسیله برقی بعد از مدتی استفاده کردن ممکن است دچار خرابی و ایراداتی گردد که نیاز به تعمیرات در دستگاه را می طلبد. با توجه به این که چرخ گوشت صنعتی در دو نوع گیربکسی و تسمه ای است و در سایز های 12، 22، 32، 42 و 52 قرار دارد ممکن است با مشکلاتی روبه رو شود. از جمله مشکلات و مواردی که نیاز است تا آن را جدی بگیرید باید به:

  • خاموش شدن ناگهانی دستگاه
  • جرقه زدن چرخ گوشت
  • داغ شدن بیش از حد دستگاه 
  • خوب کار نکردن چرخگوشت
  • خشک شدن گوشت چرخ شده 
  • تولید صدای زیاد از دستگاه 
  • کار نکردن کلیدها
  • کند شدن چرخ گوشت 
  • روشن نشدن دستگاه 
  • خارج نشدن گوشت از دستگاه 
  • درست کار نگردن چرخگوشت اشاره کرد. 

1) خاموش شدن ناگهانی چرخ گوشت در حین کار کردن 

اگر شما هم به این مشکل برخوردید که چرخ گوشت در حین کار کردن خاموش شده است باید علت را فشار بیش از حد به دستگاه بدانید. زمانی که بیش از حد به دستگاه چرخ گوشت تان فشار وارد می کنید ممکن است موتور چرخ گوشت بسوزد که برای جلوگیری از این کار سنسور های دمای دستگاه محصول را خاموش می کنند و تا زمان خنک نشدن، اجازه روشن شدن به موتور را نمی دهند. ولی اگر این اتفاق چندین مرتبه در حین کار کردن دستگاه رخ داد نیاز است تا چرخگوشت توسط یک تعمیرکار بررسی و تعمیر شود. 

2) جرقه زدن چرخ گوشت 

از دیگر مشکلات رایج چرخ گوشت جرقه زدن موتور است. جرقه زدن چرخ گوشت را باید به مواردی از جمله وجود رطوبت و یا جرم زیاد در دستگاه، وجود اصطحلاک و یا اتصالی در قسمت سیم ها و … ربط داد. 

3) داغ شدن بیش از حد دستگاه 

اگر بیش از اندازه به دستگاه چرخ گوشت فشار وارد کنید باعث می شود تا محصول داغ شده و دچار مشکلاتی شود که دستگاه را با خرابی هایی مواجه می سازد. 

4) تولید صدای بیش از حد موتور 

در حالت عادی دستگاه چرخ گوشت محصولی می باشد که با صدای زیادی همراه است و این صدا نشان دهنده توان بالای آن می باشد. ولی اگر این صدا پس از مدتی به صورت غیر عادی بالا رفت طوریکه ناهنجار بود باید به بررسی و عیب یابی آن بپردازید. تولید صدای زیاد چرخ گوشت را باید به شکسته شدن تیغه ها، یاتاقان، وارد شدن ایراد در بخش موتور محصول، چرخ دنده ها و گریس دستگاه دانست. 

فراموش نکنید که برای چرخ گیری، گوشت باید بدون استخوان و منجمد باشد. گوشت اگر با استخوان باشد و یا به صورت یخ زده باعث شکستگی تیغه ها و تولید صدای غیر عادی در دستگاه می شود. پس پیشنهاد ما این است که حتما از گوشت نرم و فاقد استخوان استفاده کنید. 

5) کند شدن چرخ گوشت 

یکی از مشکلات رایج چرخ گوشت، کند شدن تیغه آن است. تیغه مهم ترین قطعه در ساخت این دستگاه ممکن است با گذشت زمان کند شود و در صورت بروز این مشکل نیز به خوبی گوشت را چرخ نگیرد. 

از دیگر موارد تأثیر گذار در کند شدن دستگاه مربوط می شود به توان دستگاه، استخوان داشتن و یا سرد و گرم بودن گوشت و چربی زیاد آن که منجر به کند شدن چرخ گوشت می شود. 

از موارد دیگر که کارایی دستگاه را به شدت پایین می آورد استفاده طولانی مدت از دستگاه است که باعث فشار آمدن و داغ شدن محصول نیز می شود. 

تعمیر چرخ گوشت صنعتی در نمایندگی چرخ گوشت

6) خارج نشدن گوشت در هنگام چرخ گیری

در دلایلی که باعث می شود تا گوشت در حین فرآیند چرخ گیری از دستگاه بیرون نیاید کند شدن تیغه چرخ گوشت است. البته وجود رگ و پی نیز ممکن است باعث این مشکل شود که راهکار مناسب برای حل آن تیز کردن تیغه هر چند وقت یکبار است و استفاده از تکه های کوچک نان خشک که باعث رفع این مشکل می گردد. 

7) کار نکردن کلید های چرخ گوشت

 در صورت خراب شدن کلید های چرخگوشت باید کلید های آن را تعویض نمایید. اما اگر کلید ها سالم باشد ولی دستگاه روشن شود به دلایل دیگری بستگی دارد که باید توسط تعمیرکار بررسی و عیب یابی شود. 

8) گوشت چرخ شده در دستگاه چرخ گوشت خشک می شود

هر زمان که حس کردید گوشت پس از چرخ شدن خشک می شود باید آگاه باشید که قطعه دستگاه شما ایراد دارد که نیاز به بررسی توسط یک تعمیر کار را می طلبد. 

  • برای جلوگیری از این کار بهتر است تا مقدار گوشتی را که به دستگاه وارد می کنید، کم نمایید.
  • همچنین از چرخ کردن گوشت یخ زده بپرهیزید. 
  • در فرآیند چرخ گیری نیز کمی روغن خوراکی را به همراه گوشت بریزید. 

توجه* در صورتیکه مشکل حل نشد باید حتما دستگاه را نزد یک تعمیرکار حرفه ای و کاربلد ببرید.  

9) نشست گریس از جعبه دنده 

این مشکلات رایج چرخ گوشت به دلیل شل شدن اتصالات و واشرهای موجود در دنده است که باعث این مورد می شود. 

شل شدن اتصالات و واشرهای موجود در دنده از موارد نشست گریس از جعبه دنده بررسی می شود.

نکات لازم و ضروری در زمان استفاده از دستگاه چرخ گوشت صنعتی

دستگاه های چرخ گوشت صنعتی در ابعاد و مدل های مختلفی تعریف شده اند. چرخ گوشت سایز 12، چرخ گوشت سایز 22، چرخ گوشت سایز 32، چرخ گوشت سایز 42 و چرخ گوشت سایز 52 از جمله این محصولات اند. علاوه بر سایز بندی تقسیم بندی دستگاه های چرخ گوشت بر اساس نوع آن ها نیز صورت میگیرد که در دو شکل چرخ گوشت گیربکسی و چرخ گوشت تسمه ای قرار دارد. با توجه به نوع و کارایی دستگاه و بازدهی آن می توانید به کار با محصول مشغول شوید. 

تعمیر انواع چرخ گوشت گیربکسی و تسمه ای

در زمان کار با دستگاه های چرخ گوشت نیاز است تا یکسری موارد را رعایت کنید تا علاوه بر جلوگیری از خرابی زود هنگام دستگاه، بر طول عمر آن نیز بیفزایید. 

  • بهتر است تا قبل از چرخ گرفتن، گوشت را به قطعات کوچک خرد کنید. برش های خیلی بزرگ ممکن است فشار زیادی را به دستگاه شما وارد سازد. 
  • از وارد کردن فشار بیش از حد توان دستگاه بپرهیزید. از روشن گذاشتن چرخگوشت بدون گوشت جلوگیری کنید چرا که این کار باعث بالا رفتن دور موتور شده که باعث فرسوده شدن قطعات نیز می گردد. 
  • چرخ گوشت گیربکسی باتوجه به توانایی اش تنها برای چرخ گیری گوشت استفاده می شود. چرخ گوشت تسمه ای نیز ساختاری دارد که در کنار گوشت قادر به چرخ گیری مواد آبدار نیز هست. بهتر است تا با توجه به توانایی هر دستگاه به کار با آن مشغول شوید. 
  • تا حدالامکان از جابجا کردن دستگاه در حین کار بپرهیزید. از وارد کردن ضربه به آن نیز خودداری نمایید.

نکته* چرخ گوشت بلافاصله بعد از استفاده کردن نیاز به تمیز کردن دارد. در صورت عدم انجام این کار چربی به قطعات دستگاه چسبیده و جدا کردن آن سخت تر می شود. می توانید تمیز کردن چرخ گوشت را با چند تکه نان انجام دهید تا چربی و تکه های گوشت باقی مانده درون دستگاه خارج شود. 

قطعات چرخ گوشت را جدا کرده و بشویید. برای بدنه نیز می تواند از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. برای بستن مجدد قطعات نیز بهتر است بگذارید تا خشک شده و سپس آن را ببندید. 

پیشنهاد مطالعه مقاله آموزش کامل نحوه باز و بسته کردن اجزای چرخ گوشت

نتیجه گیری 

در بالا در خصوص مشکلات رایج چرخ گوشت صحبت شد. یک وسیله برقی که چرخ گوشت ها هم شامل این تجهیزات می شوند، ممکن است بر اثر مدت زمانی استفاده دچار ایرادات و مشکلاتی گردد که نیاز به تعمیر را در دستگاه می طلبد. این ایرادات شامل، خاموش شدن دستگاه در زمان روشن بودن، جرقه زدن موتور، کند شدن تیغه، کار نکردن کلید های چرخ گوشت، تولید صدای بسیار زیاد از چرخگوشت، نشست گریس و … می باشد. برای سرویس و رفع هر کدام از این ایرادات بهتر است تا به یک مرکز مطمئن و معتبر مراجعه نمایید. 

مجموعه تخصصی چرخ گوشت از جمله مراکز بزرگ و معتبر در زمینه تعمیر انواع چرخ گوشت های صنعتی در مدل های رومیزی و ایستاده، گیربکسی و تسمه ای در سایز های 12 ،22، 32، 42 و 52 می باشد. می توانید با خیال راحت دستگاه خود را به این مرکز بسپارید. البته از خدمات ارزنده ای که توسط این مجموعه ارائه شده تعمیر چرخ گوشت صنعتی در محل مشتری نیز می باشد. تنها کافیست تا با مشاورین ما تماس گرفته و مشکل و یا ایراد دستگاه تان را شرح دهید در صورت قابل تعمیر بودن دستگاه در محل مشتری، تعمیرکار به محل اعزام می گردد؛ در صورت غیر قابل انجام بودن آن نیاز است تا دستگاه را به محل شرکت بفرستید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر نیز با ما در تماس باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *