امتیاز دهی

در دنیای امروزی که دستگاه های چرخ گوشت به یکی از اصلی ترین ابزارهای چرخ گیری گوشت تبدیل شده اند، شاهد تنوع و قیمت در مدل های مختلف این دستگاه ها هستیم که در واقع در نظر گرفته ایم تا در این مقاله به بررسی تفاوت چرخ گوشت خانگی با چرخ گوشت صنعتی برای شما بپردازیم. با شرح توضیحاتی که بنابر تفاوت هایی بین این دو صورت گرفته، بهتر می توانید به انتخاب گزینه مناسب برای حیطه کاری خود بپردازید. 

در نگاهی اجمالی به دستگاه های چرخ گوشت حال خانگی و صنعتی، تفاوت های بسیاری را حتی در ظاهر این محصولات می توان مشاهده کرد. همانطور که می دانید چرخ گوشت های خانگی با توجه به بازدهی کمتر و ابعاد کوچک تر مناسب برای مصارف کم حجم مانند منازل هستند و در مقابل چرخ گوشت های صنعتی نیز به میزان فعالیت شان و خروجی که در توان این کارکردشان اجرا می کنند برای استفاده در مصارفی با حجم کاری بالا همچون قصابی ها، رستوران ها و مراکز صنعتی ایده آل می باشند. فروشگاه تخصصی چرخ گوشت در خدمت شماست تا بتواند واضح تر این موضوع را برای تان بیان کند تا آن دسته از افرادی که هنوز هم تمایز های این محصولات را نمی دانند، بهتر بتوانند آن ها را بشناسند. 

چرخ گوشت خانگی و چرخ گوشت صنعتی

شناخت بهتر چرخ گوشت خانگی 

همانطور که پیشتر هم اشاره نمودیم، چرخ گوشت ها تبدیل به یکی از پرکاربرد ترین وسیله های استفاده حتی در منازل شده اند که با توجه به وضعیت بهداشتی بیشتر افراد ترجیح می دهند چنانچه حتی در مقدار کم هم می خواهند به چرخ گرفتن گوشت بپردازند، برای سلامت اعضای خانواده هم که شده چرخ گوشت خانگی تهیه نمایند. 

در توضیحاتی که از این دستگاه می توان داد این است که به نسبت صنعتی ابعاد این چرخ گوشت ها کوچک تر می شود و اغلب با حمل راحت و آسانی همراه هستند. اشغال کردن کمترین فضا در محیط که به شکل رومیزی قرار داده می شود، موجب شده تا راحت تر بتوان از آن ها استفاده کرد. در تفاوت های دیگر این چرخ گوشت ها باید به قدرت موتور دستگاه اشاره کرد که پایین است. در سایر تفاوت ها باید به تیغه و وسایل جانبی آن اشاره نمود. بازدهی این دستگاه بر خلاف مدل های صنعتی پایین است که البته در حد مقدار کم گوشت مورد نیاز خانگی جوابگوست.

توجه به یک سری نکات در این دستگاه ها بسیار مهم است اینکه اگر تصمیم به چرخ گرفتن گوشت را دارید، باید میزان گوشتی که برای چرخ گیری تعیین می کنید، از درصد چربی کمی برخوردار باشد. 

چرخ گوشت خانگی

پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی بیشتر، چرخ گوشت نیمه صنعتی خانگی را مطالعه نمایید. 

بررسی دقیق چرخ گوشت صنعتی 

با توضیحی که از چرخ گوشت خانگی داده شد باید متوجه این موضوع شده باشید که در آشپزخانه های بزرگ، فست فود و رستوران، هتل ها و مکان های تجاری، دیگر چرخ گوشت خانگی پاسخگو نیست و اینجاست که چرخ گوشت صنعتی به میان می آید. کاربری این دستگاه ها نشان دهنده بازدهی بالای آن هاست که در یک ساعت برای کاربر ارائه می دهد. قدرت موتور بالا و سرعت زیاد آنها باعث شده تا نتیجه چرخ گیری گوشت نیز بالا باشد. چرخ گرفتن گوشت های منجمد و حتی چرخ گیری مواد آبدار و ترکیب آن ها با یکدیگر از مشخصات این دستگاه ها بررسی می شود که در مدل های متنوع و با توجه به نیاز و خواسته افراد امروزه در دسته بندی های مختلفی قرار گرفته است. تنوع این دستگاه ها به شدت بالاست و همین گوناگونی مدل های مختلف باعث شده تا افراد بهتر بتوانند به انتخاب مورد ایده آل خود بپردازند.  

برای ارتباط با ما جهت خرید، تعمیر و مشاوره در خصوص دستگاه چرخ گوشت، با شماره های زیر تماس بگیرید:
نمایندگی مرکزی: 02166055298 | 02166086997
نمایندگی غرب: 02144870324 | 02144870995
نمایندگی شرق: 02177084273 | 02177089678
تلفن همراه : 09128008209

چرخ گوشت صنعتی بر اساس طراحی ظاهر به دو مدل رومیزی و ایستاده دسته بندی می شود. چرخ گوشت ایستاده که به نسبت رومیزی دارای ابعاد بزرگ تری هست، برای جابجایی با دشواری هایی همراه می باشد که به منظور حل این مشکل، کمپانی های تولید کننده این محصولات در زیر بدنه آن ها چرخ هایی قرار داده اند که حمل دستگاه را راحت تر می کند بدین شکل کاربر تنها نیاز دارد تا جهت جابجایی دستگاه، آن را هل دهد. داشتن ترمز گیر نیز برای این چرخ ها امکان استفاده را در مواقع کار اپراتور با چرخ گوشت بدون حرکت و به شکل ثابت قرار می دهد. 

چرخ گوشت صنعتی

بهتر است تا قبل از خرید این دستگاه ها بررسی کنید که میزان خروجی چرخ گیری شما در روز چقدر است؟ آن گاه به انتخاب بپردازید. چرخ گوشت های صنعتی را در سایز های 12، 22، 32، 42 و سفارشی 52 قرار داده اند. چرخ گوشت سایز 12 و 22 را در دسته چرخ گوشت نیمه صنعتی و 32 و 42 را صنعتی دسته بندی کرده اند. بهتر است تا بر اساس شرایط کاری تان و حجم فعالیت خود به انتخاب هر کدام بپردازید. برای خرید راحت تر لازم است تا از بازدهی که دستگاه خروجی می گیرد اطلاع یابید. 

معرفی انواع سایز های چرخ گوشت صنعتی

تنوع چرخ گوشت صنعتی بر اساس قدرت موتور، تقسیم بندی دیگر در این محصولات بوده که در دو دسته بندی تسمه ای و گیربکسی قرار گرفته است. چرخ گوشت های تسمه ای هم برای چرخ گرفتن گوشت کاربردی هستند و برای هم چرخ گیری مواد آبدار. در مقابل چرخ گوشت گیربکسی به دلیل ساختار روده، تیغه و گلویی در یک امتداد تنها برای چرخ گیری گوشت بکار می روند و نمی توان انتظار چرخ گرفتن مواد آبدار مانند پیاز را از آن داشت.

با انواع چرخ گوشت گیربکسی و چرخ گوشت تسمه ای آشنا شوید.

نوع آلیاژ بکار رفته در ساخت این دستگاه ها به مراتب از نوع خانگی، باید کیفیت بیشتری داشته باشد، یعنی از جنبه های بهداشتی ایجاد آلودگی نکند. بهترین متریال ساخت این دستگاه ها استیل است. این پوشش در تماس با آب دچار زنگ زدگی و آسیب دیدگی نخواهد شد. 

قیمت این محصولات نیز به مراتب بر اساس برند تولید کننده و قابلیت های ویژه ای که دارا هستند تفاوت می یابد، ولی در نظر داشته باشید که قیمت چزرخ گوشت صنعتی اصلاً قابل مقایسه با مدل های خانگی نیست.  

گوشت چرخ شده

چرخ گوشت خانگی و چرخ گوشت صنعتی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

در بالا به توضیح دو مدل پرداختیم. حال می خواهیم به بررسی تفاوت چرخ گوشت خانگی با چرخ گوشت صنعتی بپردازیم. 

  1. چرخ گوشت های صنعتی بنا به شرایط کاری شان نیازمند استقاومت و مقاومت بالاتری هستند. بنابراین متریالی که برای ساخت آن ها بکار می رود از دوام بالاتری برخوردار است. 
  2. قطعات و اجزای تشکیل دهنده چرخ گوشت صنعتی به نسبت چرخ گوشت خانگی بیشتر است.
  3. قدرت موتور بالا در مدل صنعتی باعث شده تا دستگاه پذیرنده حجم بیشتری از گوشت برای چرخ گیری و در نتیجه بازدهی بالاتری برای مصرف کننده باشد. 
  4. مصرف برق و انرژی در مدل خانگی به نسبت صنعتی کمتر است. 
  5. دستگاه های چرخ گیری گوشت صنعتی در مقایسه با مدل های خانگی گران ترند که البته این افزایش قیمت بخاطر مشخصه هایی در محصول است که برتری آن را نشان می دهد. 
  6. سرعت چرخ گرفتن نیز در مدل های صنعتی چند برابر چرخ گوشت های خانگی خواهد بود. 
  7. حتی این قابلیت نیز وجود دارد تا با چرخ گوشت های صنعتی به چرخ گرفتن گوشت های منجمد پرداخت در حالیکه شاهد این قابلیت در چرخ گوشت های خانگی نیستیم. 
  8. چرخ گوشت صنعتی از امکانات و قابلیت های پیشرفته تری نظیر سیستم خنک کننده موتور، ایمنی بیشتر، قابلیت تعویض قطعات و … بهره مند است که سبب افزایش کارایی دستگاه می گردد. در صورتیکه ما در مدل های خانگی شاهد کاربری ساده تر از محصول می باشیم. 

چرخ گوشت صنعتی و خانگی

نتیجه گیری

با پیشرفته تکنولوژی، دستگاه های چرخ گوشت هم بی نصیب نماندند و دست خوش تغییراتی بسیاری از گذشته تا به امروز قرار گرفته اند به طوریکه جزء کاربردی ترین دستگاه ها نام برده می شوند که بر اساس حیطه کاربری شان و مقدار گوشتی که قرار است چرخ بگیرند، انتخاب می شوند. در بررسی تفاوت چرخ گوشت خانگی با چرخ گوشت صنعتی باید اشاره کرد به این که چرخ گوشت صنعتی برای مشاغلی با حجم کاری بالا مانند رستوران ها، قصابی ها، آشپزخانه های صنعتی و … انتخاب می شود و در مقابل چرخ گوشت های خانگی نیز قابل استفاده برای منازل با حجم کاری کمتر و بازدهی پایین تر می باشند. توان، موتور، ابعاد، وزن، سرعت، تعداد قطعات، قیمت و غیره در این دستگاه تمایز اصلی آن ها را نشان می دهد. 

در زمان انتخاب باید با توجه به نوع فعالیت تتان و بودجه ای که در نظر دارید تا صرف خرید این محصولات نمایید به انتخاب بپردازید. برای دریافت راهنمایی های لازم در این زمینه می توانید از مشاوره کارشناسی ما استفاده نمایید. تنها نیاز است تا با استفاده از راه های ارتباطی که داخل سایت قرار داده شده با ما در تماس باشید و از راهنمایی های لازم بخش کارشناسان ما بهره مند گردید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *