5/5 - (1 امتیاز)

چرخ گوشت از جمله دستگاه هایی معرفی می شود که برای چرخ گرفتن گوشت کاربردی می باشد. در دسته بندی که از چرخ گوشت ها صورت گرفته در دو گروه خانگی و صنعتی قرار داده شده اند که منظور ما در اینجا بر روی چرخ گوشت صنعتی متمرکز می شود. برای اینکه بازدهی با این دستگاه ها افزایش یابد، باید از نحوه درست و اصولی کار کردن با آن ها شناخت داشته باشید که این عملکرد ملزم به بررسی کامل و دقیق اجزای چرخ گوشت را دارد. بنابراین در مقاله ای که برای شما آماده کرده ایم در نظر داشته ایم تا با معرفی کامل این اجزاء، قطعات چرخ گوشت را بهتر بشناسید. آشنایی با این قطعات باعث می شود تا در زمان خراب شدن هر قطعه، از مشکل پیش آمده آگاه شده و برای حل آن بهتر عمل نمایید. از دید کلی دستگاه چرخ گوشت صنعتی را بخش هایی تشکیل داده که هر کدام اجرا کننده عملیاتی در دستگاه هستند که در این مطلب به طور کامل به بررسی آن خواهیم پرداخت. 

بی شک قطعات هر دستگاه نشان دهنده ی سطح کیفیت در آن است! به عبارت دیگر هرچه قطعاتی که در ساخت یک محصول بکار می رود از مرغوبیت بالاتری برخوردار باشد، کارکرد دستگاه بهتر بوده و بازدهی که با استفاده از این محصول بدست می آید قاعدتاً بهترین خروجی خواهد بود.

اجزا چرخ گوشت صنعتی

معرفی قطعات چرخ گوشت صنعتی 

در گام اول لازم دانسته ایم که قطعات چرخ گوشت را به شما معرفی نماییم. آگاهی و شناخت از این اجزاء این امکان را به شما می دهد تا در صورت برخورد با ایراد و مشکلی از سوی چرخ گوشت از خرابی آگاه و راحت تر بتوانید به حل آن بپردازید. قطعات چرخ گوشت شامل طوقه، فیلتر، موتور، چرخ دنده، محفظه گوشت، اهرم ثابت کننده، جاگلویی و گلویی، تیغه و پنجره چرخ گوشت، میله هدایت کننده و روده مارپیچ می باشد. 

  • موتور از اصلی ترین بخش های دستگاه چرخ گوشت

موتور قلب تپنده چرخ گوشت است که در صورت بروز مشکل در آن، عملکرد کلیه دستگاه دچار اختلال و مشکل می گردد. در صورت برخورد مشکل از سوی این جزء هزینه تعمیر آن به نسبت سایر قطعات بالاتر است و همچنین نیاز به یک تعمیرکار ماهر در این زمینه را دارد که می توانید به مجموعه تخصصی چرخ گوشت مراجعه نمایید. موتور چرخ گوشت های صنعتی به نسبت خانگی قوی ترند که باعث کارکرد بدون وقفه در محصول می گردد. موتور چرخ گوشت ها، هم با جریان مستقیم و هم با جریان متناوب کار می کنند و گشتاور اولیه شان نیز بالاست که این عوامل سبب شده تا شاهد سرعت بالایی از چرخ گوشت در زمان چرخ گرفتن باشیم. 

  • طوقه چرخ گوشت 

طوقه از اصلی ترین قطعات چرخ گوشت، از چدن با روکش استیل ساخته می شود که به عنوان درپوش بعد از قرار گیری اجزاء گلویی در قسمت جلوی شبکه قرار می گیرد. در واقع طوقه حکم درب را برای دستگاه اجرا می کند که برای محکم و متصل کردن اجزاء به یکدیگر کاربردی است.  

  • تیغه مهم ترین قطعات چرخ گوشت 

عضو مهم دیگر در چرخ گوشت صنعتی، تیغه می باشد که وظیفه خرد کردن گوشت را در دستگاه به اجرا در می آورد. تیغه در دستگاه های چرخ گوشت به صورت سه پر و چهار پر هستند، جنس آن را نیز از استیل قرار می دهند تا سبب شست و شوی راحت تر برای مصرف کننده گردد. از کاربرد این بخش مهم چرخ کردن و برش دادن گوشت است. معمولاً بر روی این قطعه سایز چرخ گوشت را درج می کنند تا انتخاب راحت تری برای مصرف کننده پدید بیاورد. توجه داشته باشید که قرار گیری برعکس آن در دستگاه موجب شده تا گوشت به درستی چرخ گرفته نشود، بنابراین حتماً لبه تیز تیغه را به سمت بیرون در دستگاه قرار دهید. توجه داشته باشید که باید این قطعه را متناسب با دستگاه چرخ گوشت خود انتخاب کنید.

برای ارتباط با ما جهت خرید، تعمیر و مشاوره در خصوص دستگاه چرخ گوشت، با شماره های زیر تماس بگیرید:
نمایندگی مرکزی: 02166055298 | 02166086997
نمایندگی غرب: 02144870324 | 02144870995
نمایندگی شرق: 02177084273 | 02177089678
تلفن همراه : 09128008209

  • پنجره یا شبکه قطعه کاربردی دیگر در ساخت چرخ گوشت

پنجره که البته با نام شبکه چرخ گوشت نیز شناخته شده سایز خروجی گوشت را تعیین می کند. اگر به دستگاه چرخ گوشت توجه نمایید متوجه این قطعه در بخش بیرونی دستگاه خواهید شد. روی این قطعه را سوراخ هایی پوشش داده که گوشت از این سوراخ ها به شکل چرخ شده خارج می شود. این قطعه در سه مدل سوزنی، کبریتی و نخوری موجود است که انتخاب هر کدام بر اساس نیاز مصرف کننده خواهد بود. بر روی این شبکه و یا پنجره دو عدد که نمره و سایز است قرار گرفته. نمره از اعداد  2، 2.5، 3، 3.5، 4، 4.5، 6، 8، 10، 12، 20 تشکیل می شود که با افزایش این شماره، سایز سوراخ ها نیز تغییر می یابد. مثلاً شبکه 20 بزرگ ترین نوع پنجره است که اندازه سوراخ های آن بسیار بزرگ است. بنابراین این مدل برای افرادی که می خواهند خروجی گوشت مورد نظر آن ها در سایز بزرگ چرخ شود مناسب خواهد بود. عدد دیگر سایز دستگاه را مشخص می کند که شامل: 12، 22، 32 و 42 می باشد. شبکه و پنجره در مدل سالوادور ایتالیا و در نوع استیل ساخته می شود که استیلی بودن سبب شده تا هم دیرتر کند شود و هم شست و شوی آسانی را برای کاربر به وجود آورد.

قطعات چرخ گوشت

  • مخزن یا محفظه قطعات چرخ گوشت 

این قطعه از قطعات ورودی چرخ گوشت شناخته شده که به گلویی متصل می شود و با دهانه ی نسبتاً بزرگ خود، گوشت را به شکل له شده به داخل گلویی وارد می کند. گوشت های وارد شده به این مخزن باید در اندازه های مناسب قطعه قطعه شده باشند. 

  • از دیگر قطعات چرخ گوشت، گلویی آن است

درون گلویی مارپیچ قرار داده اند که طوقه در قسمت انتهای آن بسته می شود. گلویی نیز درون جاگلویی تعبیه شده است. این قطعه به راحتی قابل تعویض و تعمیر شدن می باشد. 

  • میله هدایت کننده، ماردون، مارپیچ یا حلزونی 

وظیفه این قطعه از قطعات چرخ گوشت هدایت گوشت به سمت تیغ و پنجره جهت چرخ گیری است. ظاهر مارپیچی این قطعه دلیل نامگذاری آن به حلزونی می باشد که با قرار گیری درون چرخ گوشت موجب می گردد تا تیغه در جای خود به درستی قرار گیرد. 

  • چرخ دنده

چرخ دنده جهت بالا بردن گشتاور موتور دستگاست. این قطعه به شکل پلاستیک درون جعبه چرخ دنده قرار گرفته که سرعت را پایین و سرعت گشتاور موتور چرخ گوشت را افزایش می دهد. این چرخ دنده درون میله حلزونی است که با روشن شدن دستگاه و چرخ گرفتن گوشت، این میله حلزونی داغ شده و از چرخ دنده فاصله می گیرد. 

  • اهرم ثابت کننده چرخ گوشت 

جهت محکم کردن و ثابت قرار دادن اجزا در جای خود، از اهرم ثابت کننده چرخ گوشت استفاده می شود. 

  • سینی مهم ترین ابزار در جهت جمع آوری گوشت

این قطعه در قسمت بالای چرخ گوشت قرار دارد که تکه های گوشت را داخل آن قرار می دهند تا بتوان گوشت را به راحتی به سمت محفظه دستگاه توسط گوشت کوب هدایت کرد. 

قطعات چرخ گوشت

برای افزایش طول عمر قطعات چرخ گوشت چکار کنیم؟

در ادامه مقاله قطعات چرخ گوشت را بهتر بشناسید لازم دانستیم تا به بررسی نکاتی که سبب افزایش طول عمر این دستگاه می شود هم اشاره ای داشته باشیم. 

– اگر چرخ گوشت شما از نوع گیربکسی ست، هرگز از محصول برای خرد کردن پیاز و سبزیجات استفاده ننمایید چرا که آب موجود در این مواد وارد قسمت موتور شده و سبب آسیب به دستگاه و غیر قابل تعمیر بودن آن می شود. قابل توجه است چرخ گیری مواد آبدار تنها با چرخ گوشت تسمه ای امکان پذیر است. 

پس از هر بار استفاده از دستگاه چرخ گوشت بهترین کار شستشوی قطعات است. برای انجام این کار می توانید به مقاله بهترین راه برای تمیز کردن چرخ گوشت مراجعه نمایید. 

در زمان های خالی بودن دستگاه هرگز آن را روشن نکنید! موتور به شکل سرعتی عمل می کند و چنانچه خالی کارکرد داشته باشد، باعث می شود تا سرعت بالا و در نتیجه چرخ دنده های چرخ گوشت که درون حلزونی تعبیه شده کند گردد. 

برای چرخ گیری سعی کنید تا جای ممکن گوشت را در قطعات کوچک برش دهید تا فشار زیادی به موتور چرخ گوشت وارد نشود. 

در زمان باز و بسته کردن اجزای دستگاه حتماً دوشاخه را از پریز جدا کنید. برای نحوه صحیح باز و بسته کردن قطعات چرخ گوشت می توانید آموزش کامل نحوه باز و بسته کردن اجزای چرخ گوشت را مطالعه نمایید. 

چرخ گوشت رومیزی صنعتی

نتیجه گیری

در مقاله قطعات چرخ گوشت را بهتر بشناسید به معرفی بخش به بخش اجزای چرخ گوشت پرداختیم. حال که با این اجزا آشنا شدید در صورت مواجه شدن با مشکلی از سوی دستگاه بهتر می توانید به حل کردن آن بپردازید و چنانچه نیاز به تعمیر چرخ گوشت تان دارید، می توانید با متخصصین ما در مجموعه تخصصی چرخ گوشت تماس بگیرید. تعمیرکاران ماهر و کاربلد در این مرکز با بهترین راه حل ممکن و در کمترین زمان قادر به تعمیر دستگاه شما هستند. جهت خرید انواع چرخ گوشت نیمه صنعتی و صنعتی، چرخ گوشت گیربکسی و تسمه ای، چرخ گوشت رومیزی و ایستاده می توانید از این فروشگاه اقدام نمایید. در خصوص تعمیر چرخ گوشت نیز قادر خواهید بود تا با واحد تعمیرات این مرکز تماس بگیرید. هزینه ها در این نمایندگی با کمترین قیمت برآورد شده اند تا چه از بابت خرید و یا چه تعمیرات کاربران گرامی بتوانند با کمترین بودجه اقدام نمایند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *